مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی از توزیع روزانه سرم و آنتی بیوتیک در سطح استان خبر داد و گفت: یکی از دلایل کمبود سرم افزایش آمار بیماری‌های فصلی سرپایی و افزایش تقاضا است.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱ 17 November 2022

خدیجه نجفی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: به صورت روتین توزیع آنتی بیوتیک و سرم انجام می‌شود که نسبت به قبل هم توزیع افزایش پیدا کرده، در بازه زمانی ۴٠ روز اخیر یک بار به صورت ضربتی تمام داروخانه‌ها و شرکت‌ها بازرسی شدند تا توزیع انجام و موجودی داروخانه‌ها چک شود.

وی با بیان اینکه قسمت‌های مختلف شهرستان‌ها را بررسی کردیم، افزود: بازرسی دوم هم آغاز شده و با مقایسه‌ای صورت گرفته متوجه شدیم در بازرسی دوم نسبت به بازرسی اول موجودی داروخانه‌ها مناسب‌تر شده، کمبود کاملا از بین نرفته و این فرآیند و روند باید ادامه یابد تا بازار احصا و به حالت قبل برگردد.

مدیر نظارت بر دارو و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر واردی استان به سرعت توزیع می‌شود تا در شرکت‌های پخش رسوب نکند و به سرعت به دست داروخانه‌ها و مصرف کنندگان برسد.

وی با اشاره به توزیع ۱۰۰ هزار سرم در هفته‌های قبل، تصریح کرد: ۳۰ هزار سرم دیگر هم توزیع شد و ۱۰ هزار سرم دیگر در راه است.

وی با اشاره بر کمبود سرم در بیمارستان‌ها و داروخانه‌های سطح شهر، یادآور شد: مصرف اصلی سرم در بیمارستان است و با شرایط پیش آمده در گذشته اگر بیمارستان‌ها ذخیره سه ماهه سرم داشتند اکنون ذخیره زمانی کاهش یافته است.

نجفی تاکید کرد: یکی از دلایل کمبود سرم افزایش آمار بیماری‌های فصلی سرپایی و افزایش تقاضا برای سرم است که به مقایسه آمار‌ها نسبت به سال گذشته توزیع افزایشی بوده و تقاضا هم افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار