تابناک هرمزگان// با هدف تسهیل در تردد شهروندان و ساکنین جزیره ابوموسی نخستین خط تردد دریایی به این جزیره آغاز به‌کار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ 09 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان//  استان هرمزگان جزایر بسیاری دارد که جزو ظرفیت‌های بالقوه این استان به شمار می‌آید و آن را با سایر استان‌ها متمایز کرده است، اما برخی از جزایر به ویژه جزایر سه‌گانه خلیج‌ فارس به دلیل مسائلی که از پیش گریبان این جزیره را گرفته بود آن‌ چنان باید و شاید مسکونی نشده بود که با دستور فرمانده معظم کل قوا، مسکونی‌سازی جزایر در دستورکار دولت و نیروهای مدافع جزایر قرار گرفت و بر همین مبنا طرح توسعه و تحول جزیره ابوموسی مهیا شد.

از گذشته تاکنون یکی از اصلی‌ترین مشکلات مردم و ساکنین ابوموسی و همچنین موانع اصلی در تسریع مسکونی‌سازی و فعال‌سازی گردشگری جزیره ابوموسی، مشکل تردد مردم به سرزمین اصلی به خصوص مرکز استان بود و تنها راه تردد استفاده ظرفیت محدود ناوگان هوایی با ظرفیت 25 نفره بود، اما در سفر اخیر استاندار هرمزگان به این جزیره قول تسهیل ترددها به مردم ابوموسی داده شد و در کمتر از یک ماه امروز شاهد عملیاتی شدن این وعده هستیم.

صبح امروز، پیرو مصوبات سفر استاندار هرمزگان به جزیره ابوموسی و تاکید بر تسهیل تردد دریایی شهروندان این جزیره، اولین خط دریایی مسافربری بندرعباس- ابوموسی در اسکله شهید حقانی افتتاح و آغاز به‌کار کرد.

شناور دریایی کلاس یک با ظرفیت 158 نفر مسافر و پنج تن بار برای خدمات‌دهی در این مسیر در نظر گرفته شده است که در روزهای یکشنبه و پنجشنبه مسافران بندرعباس را به مقصد ابوموسی و بالعکس جابه‌جا خواهد کرد.

این شناور صبح امروز با 130 مسافر اولین سرویس خود به مقصد جزیره ابوموسی را انجام داد. 

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین با بیان اینکه وظیفه داریم تردد به جای جای کشور را تسهیل کنیم بر لزوم پایدار‌سازی خط هوایی تردد به جزیره ابوموسی تاکید کرد. 

وی تصریح‌کرد: خط دریایی تردد به جزیره ابوموسی از امروز برای اولین بار با بیش از 100 مسافر آغاز به‌کار کرد که این امر تاثیر بسزایی در تسهیل عبور و مرور مردم این جزیره خواهد داشت. 

استاندار هرمزگان با اشاره به چشم‌انداز استان در توسعه گردشگری، تصریح‌ کرد: این خط مسافربری دریایی در حال حاضر 2 نوبت در هفته سرویس‌دهی خواهد داشت، اما برنامه داریم که این خط توسعه پیدا کند، چرا که می‌تواند در فعال‌سازی گردشگری جزیره ابوموسی نقش‌آفرین باشد. 

انتهای پیام//

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار