کد خبر: ۱۰۷۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 03 October 2022

نان قوت غالب شهروندان است و نان با کیفیت گوهری ناب است که به دست آوردن آن مستلزم ایجاد چرخه است. آرد مرغوب آماده و به نانوا تحویل داده شود. نانوا خمیر مناسب تهیه می‌کند و شاطر نیز با خمیر نان ارزنده تهیه می‌کند.

نان روی سفره‌ها از تکنولوژی عقب نماند و هوشمند سازی را در کنار برشتگی و خوش پخت بودن برگزید، راه اندازی سامانه کارت هوشمند نانوایی‌ها با هدف اینکه ضایعات نان را با ترویج فرهنگ درست مصرف‌کردن به حداقل می‌رساند، در استان‌ها آغاز شد تا امکان قاچاق آرد را تقلیل دهد.

بعد از این طرح قیمت آرد در همه واحد‌های صنفی و صنعتی یکسان خواهد شد و آرد نانوایان سنتی به نانوایان فانتزی سرازیر نمی‌شود، ابزار‌هایی برای استفاده بهینه و درست مصرف‌کردن آرد و نان در این طرح تعبیه شده است.

زیرساخت‌های اجرای این طرح در حال آماده‌سازی است و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده اند؛ چراکه نان حساسیت‌های خاص خود را دارد از این‌رو باید حساب شده در این زمینه ورود کنیم.

نانوایی‌ها در حال رصد و نظارت هستند و نانوایی‌هایی که کارتخوان جدید نصب کرده اند، ۱۵ درصد مشوق می‌گیرند، به منظور جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی در نانوایی‌ها و رضایتمندی شهروندان، از اواخر خردادماه تعداد ۵۲ نانوایی در کلانشهر اهواز تا ساعت ۲۳ نان پخت می‌کنند.

در این میان برخی نانوایی‌ها به علل مختلف از قبیل فوت مالک، ابطال جواز و تطبیق آرد و نان امکان نصب کارتخوان هوشمند را ندارند، که باید موضوع از سوی صاحبان این واحد صنفی و مسئولان متولی بررسی و مشکل برطرف شود.

مرحله دوم طرح هوشمندسازی یارانه نان ابتدا در چند استان به صورت آزمایشی انجام می‌شود و بعد از رفع مشکلات سراسری اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار