هم‌زمان با فرارسیدن سال روز شهادت حضرت معصومه(س) پرچم گنبد حرم کریمه اهل‌بیت(س) با حضور جمعی از خادمان آستان بانوی کرامت تعویض شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 05 November 2022

به گزارش تابناک قم، هم‌زمان با فرارسیدن سال روز شهادت حضرت معصومه (س) پرچم گنبد حرم کریمه اهل‌بیت (س) با حضور جمعی از خادمان آستان بانوی کرامت تعویض شد.

آیین سیاهپوشان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علی‌ها هم زمان با سال روز رحلت شهادت گونه آن حضرت با سیاهپوش کردن ضریح، صحن‌ها و رواق‌ها برگزار و در این آیین پرده نفیس مزین به زیارتنامه حضرت با نگین‌های عقیق و تزیینی بر روی ضریح مطهر نصب شد.

ضریح مطهر حرم بانوی کرامت نیز در قالب این آیین معنوی با پرده جدیدی که توسط بانیانی از کشور پاکستان تهیه شده است سیاهپوش شد.

این پرده نفیس مزین به فراز‌هایی از زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علی‌ها شامل سلام‌های چهارگانه به حضرت معصومه سلام الله علی‌ها است که با گلدوزی نوشته شده و در حاشیه آن نگین‌های عقیق و تزیینی نصب شده است.

همچنین از صبح امروز صحن ها، رواق ها، گلدسته‌ها و گنبد حرم مطهر بانوی کرامت نیز با پرچم‌ها و پارچه‌های سیاه مزین به القاب حضرت معصومه سلام الله علهیا سیاهپوش شد.

مراسم شب رحلت حضرت معصومه (س) امشب بعد از نماز عشا با سخنرانی آیت الله سیدمحمدمهدی میرباقری و مداحی محمود کریمی در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار و بلافاصله بعد از این مراسم عزاداری با عنوان محفل اشک با حضور مداحان استان قم در همان مکان دنبال می‌شود.

روز شنبه  مصادف با سالروز رحلت شهادت گونه بانوی کرامت دسته عزای خادمان و دوستداران حضرت معصومه (س) ساعت ۸:۳۰ از میدان میر به سمت حرم مطهر حرکت خواهد کرد و در مقابل ایوان آیینه صحن امام رضا (ع) به عزاداری خواهند پرداخت در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی به سخنرانی و سید علی حسینی نژاد به مداحی خواهد پرداخت.

 مراسم عزاداری قبل از نماز ظهر و عصر نیز در حرم مطهر قم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار می‌شود، ظهر روز رحلت شهادت‌گونه بانوی کرامت نیز مراسم عزاداری با مداحی سید رضا نریمانی بلافاصله بعد از نماز عصر در شبستان امام خمینی (ره) برگزار و برنامه تلوزیونی سمت خدا نیز با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی از ساعت ۱۳ از شبستان امام خمینی (ره) در شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 مراسم عزاداری قبل از نماز مغرب نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین احمد لقمانی و مداحی محمدحسین پویانفر همراه با پخش از شبکه قرآن برگزار می‌شود، مراسم عزاداری شام رحلت شهادت گونه بانوی کرامت نیز با سخنرانی حجت الاسلام والمسملین سید حسین مؤمنی، مداحی مهدی رسولی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار خواهد شد و پس از آن از ساعت ۱۹:۳۰ آیین شمع گردانی با حضور خادمان حرم مطهر و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، مداحی سیدمهدی میرداماد، شعرخوانی حمیدرضا برقعی و خطبه‌خوانی عباس حیدرزاده در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و به صورت زنده از شبکه قم و قرآن منعکس می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار