استاندار:
تابناک هرمزگان// استاندار و رییس شورای پدافند غیرعامل هرمزگان با تاکید بر اینکه تقویت پدافند غیرعامل از الزامات این استان است، گفت: ورود تجهیزات نوین پدافند غیرعامل به هرمزگان مورد تاکید است.
کد خبر: ۱۰۷۴۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷ 30 October 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان، مهدی دوستی در نشست شورای پدافند غیرعامل هرمزگان اظهار داشت: انتظار داریم اعتبارات ویژه‌ای در حوزه پدافند غیرعامل به هرمزگان اختصاص داده شود.

وی همچنین تصریح کرد: باید تبعات زیست‌محیطی آبشیرین‌کن‌های هرمزگان در حوزه پدافند غیرعامل دیده شود و در این راستا خواهان ورود تجهیزات نوین پدافندی به استان هستیم.

دوستی ضمن محکوم‌کردن اقدام تروریستی در حمله به حرم حضرت احمدبن موسی (ع) با اشاره به تلاش دشمن در برهم زدن امنیت و نظم عمومی کشور، بیان داشت: در استان هرمزگان به دلیل وحدت بسیار مثال‌زدنی که بین برادران شیعه و سنی وجود دارد آرامش و امنیت بالایی حاکم است و این مسئله نیز از مولفه‌های پدافند غیرعامل به شمار می‌آید چرا که ما اهل‌سنت را برادر و امین خود می‌دانیم و بسیاری از پست‌های حساس استان در دست برادران اهل‌سنت است.

وی با اشاره به حساسیت استان‌ هرمزگان برای کشور و با تاکید بر اینکه تهدیدات در حوزه‌های مختلف در حال تغییر هستند، افزود: تهدیدات ایجاب می‌کند که آمادگی‌ ما هم برای مقابله با تهدیدات افزایش پیدا کند و بیشتر به سوی استفاده از ابزارهای پدافندی نوین و الکترونیک گام برداریم.

رئیس شورای پدافند غیرعامل استان هرمزگان، تاکید کرد: با توجه به حضور صهیونیست‌ها در کشورهای همسایه و تفاوتی که تامین امنیت در حوزه مرزهای دریایی با سایر مرزها دارد درخواست ما تامین تجهیزات نوین امنیت در حوزه‌های پدافند غیرعامل برای استان است چرا که توجه نکردن به پدافند غیرعامل می‌تواند یک زیرساخت حیاتی را به انباری از ضایعات تبدیل کند.

دوستی با اشاره به ترانشه محور حاجی‌آباد، تصریح‌کرد: مدت‌ها است که درگیر این پروژه هستیم که یکی از مسیرهای مبادلاتی حیاتی کشور به شمار می‌رود اما وزارت راه و شهرسازی آن را در ذیل سایر پروژه‌های عمرانی قرار داده است از این رو با توجه به لزوم اصلاح و ساماندهی این پروژه درخواست داریم که از سوی سازمان پدافند غیرعامل اولویت ویژه‌ای برای این طرح تعریف شود و اعتباراتی نیز در اختیار استان قرار بگیرد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه دپوی برخی از مواد خاص در بنادر به دلیل وجود خلأهای قانونی، خطراتی را ایجاد می‌کند، عنوان‌ کرد: هیچ ماده و فرآورده‌ای نباید بدون تعیین ماهیت وارد خاک کشور شود چرا که دپوی آن‌ها ممکن است موجب رقم خوردن اتفاقات ناخوشایندی شود و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد بر همین مبنا بایستی خلاهای قانونی آن برطرف شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مسکونی شدت سواحل و جزایر گفت: باتوجه به برداشت آب از خلیج‌فارس و دریای عمان و پروژه‌های انتقال آب شیرین‌سازی شده به فلات مرکزی ایران باید الزاماتی در استان‌های مبدا و محل استقرار آبشیرین‌کن‌ها دیده شود چرا که این آبشیرین‌کن‌ها تبعات زیست محیطی ایجاد می‌کنند و این امر می‌تواند زندگی حدود ۵۰ هزار صیاد را تهدید کند.

شایان ذکر است که حکم ریاست مهدی دوستی بر شورای پدافند غیر عامل استان هرمزگان از سوی سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس دائمی شورای پدافند غیرعامل کشور صادر شده است.

انتهای پیام//

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار