وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: دشمنان سعی دارند شتاب علمی و دستیابی ما به قله های دانش و فناوری که به همت دانشمندان، به برکت خون شهدا و با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری ادامه دارد، متوقف کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 29 October 2022

به گزارش تابناک تهران،  یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید «محمد حسین فهمیده» که به مناسبت سالروز شهادت این نوجوان بسیجی در قطعه ۲۴ بهشت زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) این شهید ۱۳ ساله را رهبر خواندند، شهیدی که با بصیرت دینی و تقوای الهی راه ۱۰۰ ساله را یکروزه طی کرد و امروز به عنوان الگویی برای تمام دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و بزرگان در جامعه ما تجلی یافته است.

وی گفت: دشمنان ما، توطئه های گوناگونی را از ابتدای پیروزی انقلاب برای مردم و نظام جمهوری اسلامی طراحی کرده اند و این توطئه ها همچنان ادامه دارد و سعی در خدشه وارد کردن به امنیت کشور که حاصل خون شهدا است، دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دشمنان سعی دارند شتاب علمی و دستیابی ما به قله های دانش و فناوری که به همت دانشمندان و به برکت خون شهدا و با هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری ادامه دارد، متوقف کنند.

نوری با اشاره به اینکه با خلاقیت و ابتکار دانش آموزان و جوانان، در زمینه های علمی پیشرفت کردیم، تصریح کرد: امروز به برکت دانشمندان کشورمان که شاکله آنها همان دانش آموزان خلاق است، به ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه های نانو، سلولهای بنیادی، انرژی صلح آمیز هسته ای و غیره تبدیل شده ایم.

وی با بیان اینکه دشمن می خواهد ما از قافله علم عقب بمانیم، ادامه داد: ما باید محکم قدم برداریم و مقتدر بایستیم، از معلمان زحمتکش تشکر می کنیم و از دانش آموز می خواهیم در این سرعت و پیشرفت علمی مراقب باشند منحرف نشوند و این مسیر را ادامه دهند همانطور که تا امروز ادامه داده اند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به جنایت تروریست ها در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیان کرد: جنایت عمال استکبار جهانی توسط داعش در سومین حرم آل الله ایران را محکوم و شهادت تعدادی از هموطنانمان به ویژه سه دانش آموز شهید این حادثه را تسلیت عرض می کنم.

نوری با تاکید براینکه امیدوارم مدیون خون شهدا نباشیم، خاطرنشان کرد: شهدایی که گردن ما حق دارند، شهدایی چون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر، مطهری و دیگر شهدا مثل شهید همت و شهید طهرانی مقدم که معلم بودند و شهید محمد حسین فهمیده که امروز در آستانه سالگرد شهادت این شهید دانش آموز پیمان می بندیم همواره در مسیر شهدا قدم برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار