حدود سه ماهی می شود که در قم برخی داروخانه ها بویژه داروخانه درمانگاه های پر مراجع دچار مشکل نبود و کمبود سِرُم می باشند و دانشگاه علوم پزشکی قم و سازمان نظام پزشکی پاسخ و پیگیری واضحی انجام نداده اند.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 11 October 2022

ناشنوایی و عدم رسیدگی، قصه پر تکرار این روزهای علوم پزشکی قم/ نبود سِرُم در درمانگاه های پرمراجع مردم را گلایه مند کرد

به گزارش تابناک قم، کمرنگ شدن سایه کرونا از سر مردم باعث شد تا مصرف داروهای پر مصرف مثل سِرُم تا حدودی کاهش یابد، موضوعی که در اوج پیک های کرونا با مدیریت مناسب به بحران تبدیل نشده بود و مردم با مشکل مواجه نشدند.

در ماه های گذشته اما موضوع کمبود سِرُم در قم و در برخی نقاط کشور به رسانه ها رسید، معضلی که در فصل پائیز و آغاز فصل سرما اگر مدیریت نشود تبعات نا مناسبی برای برخی بیماران به ویژه بیماران کرونایی ایجاد خواهد کرد.

روایتی میدانی:

حدود دوماه ونیم پیش به درمانگاه دی در خیابان ۱۹ دی مراجعه کرده و با اعلام نبود سرم و اسپری ساده آسم در داروخانه شبانه روزی نزدیک درمانگاه مواجه شدم.

با اعلام پرسنل به بیمارستان کامکار که نزدیک ترین مرکز درمانی به شمار می رفت رفتم، فقط سِرُم یافت شد، اسپری آسم خبری نبود
معضل بعدی آن بود که بیمارستان کامکار نسخه تجویزی دکتر درمانگاه دی را تزریق نمی کرد

یعنی شما با وجود یک بیمار آسمی با شرایط نامساعد در کنارتان باید از درمانگاهی به بیمارستانی دیگر بروید، سرم تهیه کنید مجدد به درمانگاه برگردید برای تزریق، مراحلی که هم برای بیمار و هم برای همراه مشکل است و می تواند خطرناک باشد.

با مشاهده اخبار برخی رسانه ها مشکل کمبود و یا نبود سِرُم را می توان به عنوان مشکلی در سطح کشور پذیرفت، اما وجود سِرُم در برخی داروخانه های خصوصی و دولتی به صورت گزینشی مسئله ای است که مدیریت استانی را به چالش می کشد، مدیریتی که در مقابل انتقادات و اخبار رسانه های استانی سکوت و بی توجهی را برگزیده و چاره اندیشی و تلاشی برای بهبود وضع موجود نمی کند.

مسوولان مربوط در این امر باید توجه داشته باشند که رویداد ها و چالش های مطرح در قم زیر ذره بین معاندین و مخالفین جهت سو استفاده می باشد و این موضع گیری سلیقه ای و دوری از هشدار رسانه ها قطعا تبعاتی برای استان خواهد داشت که در نهایت منفعتش در جیب معاندین و تاجران خبر خواهد رفت.

در روز های گذشته برخی رسانه های استانی اقدام به انتشار مجدد اخبار کمبود سرم و برخی داروهای حتی معمولی در شهر کرده اند، مطلبی که دارای اهمیت ویژه ای است و دانشگاه علوم پزشکی می بایست با تغییر رویه و مدیریتی جدی پاسخگوی رسانه ها و به تبع آن مردم باشد.

مسوولان به این مهم توجه کنند اگر وجود مشکلات موجب نارضایتی و گلایه مردم شود، عدم پاسخگویی و توجه قطعا این نارضایتی را تشدید می کند و در مقابل آن پاسخگویی مناسب و اعلام‌ پیگیری از این‌ نارضایتی می کاهد.

از سوی دیگر، اگر مدیران و مسوولان مربوط در امر فوق مجدد رویه بی اهمیتی به هشدار و اخبار را پیش بگیرند، باید به سبک مدیریتی مدیران ارشد شک کرده و علت این همه بی اهمیتی در ایرادات وارده را عمیق جست و جو کرد، چرا که در پیک گذشته کرونا نیز رسانه ها برای احقاق حق مردم ایرادات و انتقادات فراوانی به دانشگاه علوم پزشکی استان وارد کردند که بی جواب ماند.

و در پایان گوشزد این‌ نکته که دانشگاه علوم پزشکی قم طبق اظهارات مدیرکل بازرسی قم، از ابتدای امسال تاکنون بیشترین شکایات مردمی را داشته است،‌ خالی از لطف نیست.

حمیدرضا جعفرزاده

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار