فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیر قانونی، قاچاق و سایر بی نظمی های اجتماعی موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۰۶۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 06 September 2022

به گزارش تابناک مازندران ،  اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 15/06/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------
کاهش 18درصدی نزاع و درگیری در مازندران
سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان از کاهش 18 درصدی نزاع و درگیری در استان خبر داد.
به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید محسن جعفری " در تشریح این خبر، گفت: امروزه نزاع و درگيري یکی از شاخص های مهم وجود خشونت در جامعه به شمار می رود که نظم حاکم بر جامعه را مختل می کند و تهديدي جدي براي ثبات امنيت در جامعه محسوب مي شود.
وی با بيان اين که خوشبختانه نزاع و درگیری در پنج ماهه ابتدایی سال جاری در استان با کاهش 18 درصدی مواجه بوده است، خاطر نشان کرد: از علت‌های اصلی این امر می توان به انجام اقدامات پيشگيرانه و فرهنگی همچون برگزاري جلسات پرسش و پاسخ در مساجد، برگزاری جلسات شورای معتمد پلیس در کلانتری و پاسگاه ها، ارتقاء اشراف اطلاعاتي کلانتری و پاسگاه ها و رصد تحرکات عوامل ايجاد نزاع و درگيري ، اشاره کرد.
سرهنگ جعفری با اشاره به مصالحه 60درصدی پرونده های نزاع و درگیری در کوپ ها افزود: ارجاع این نوع پرونده ها به دایره مشاوره و مددکاري کلانتری ها و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوي در کاهش آسيب های اجتماعي بسیار موثر باشد .
رئیس پلیس پیشگیری استان در خاتمه احترام به قانون را همواره امنيت آفرين دانست و افزود: بهترين مرجع براي رسيدگي به دعاوي از طريق مراجع قضائي است و هر گونه اقدام خارج از ضوابط عاقبت جبران ناپذيري براي افراد قانون شکن در بر خواهد داشت .

------------------------------------------

کشف تجهیزات تولید ارز دیجیتال در بابل
سرهنگ محمد زمان شالیکار فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 700 میلیون ریالی تجهیزات غیر مجاز تولید ارز دیجیتال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"محمد زمان شالیکار" با اعلام این خبر، گفت: ماموران انتظامی پاسگاه حیدرکلا با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از عاملان تولید ارز دیجیتال در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در بازرسی از محل بهره برداری از این تجهیزات نتوسط متهم 6 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال(بیت کوین) کشف کردند.
سرهنگ شالیکار، ارزش کالاهای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 700 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در ادامه پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و در نتیجه افزایش بیکاری و بروز جرائم در جامعه می شود.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت غیر قانونی، قاچاق و سایر بی نظمی های اجتماعی موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف 2 تن چوب قاچاق در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی دریافت گزارشي مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم را که اقدام به قطع درختان جنگلی و انتقال چوب با یک خودروی سواری می کرد شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ عزیزی از کشف 2 تن چوب قاچاق در بازرسی از محل دپوی چوب توسط متهم و معرفی وی به مرجع قضائي خبر داد و بیان داشت: بنابر اعلام كارشناسان مربوطه ارزش اين كشفيات، 140 ميليون ریال برآورد شده است.
وي با اشاره به اینکه منابع طبیعی متعلق به همه انسان‌ها بوده و حفاظت از آن وظيفه همگاني است اظهار داشت: پليس با تمام توان با متجاوزان حریم منابع طبیعی و جنگل‌ها برخورد می‌کند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پايان از مردم خواست: چنانچه از فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب مطلع هستند، مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری عاملان تیراندازی در نور
سرهنگ علی اکبر قلی پور فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگيري عاملان تیراندازی به یکی از واحدهای صنفی در اين شهرستان خبر داد .
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ" علی اکبر قلی پور" اظهار داشت: درپي وقوع چند فقره تیراندازی به سمت یکی از واحدهای صنفی شهرستان، شناسايي و دستگيري متهمان در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقيقات پلیسی 2 نفر را در این ارتباط شناسايي، و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ قلی پور با اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری از متهمان،خاطر نشان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور در پایان گفت: هرگونه اقدامی که آرامش شهروندان را مختل کند با برخورد جدی پلیس روبرو خواهد شد و از شهروندان انتظار داریم، چنین مواردی را سریعا از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کاسبی مدیر کافی نت با فروش کد رهگیری
سرهنگ علی اکبر خسروی فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از شناسایی و دستگیری مدیر یکی از کافی نت های آن شهرستان که با سوء استفاده از کد رهگیری یکی از اتحادیه های املاک از 50 نفر کلاهبرداری کرده بود خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح این خبر، گفت: ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از فعالیت غیر قانونی متصدی یکی از کافی نت ها در این شهرستان باخبر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهم را که با سوء استفاده از نام کاربری یکی از دارندگان جواز کسب اتحادیه املاک اقدام به صدور کد رهگیری برای متقاضیان وام تعمیرات و مسکن می کرد را دستگیر کردند.
سرهنگ خسروی، خاطرنشان کرد: متهم که برای صدور هر کد رهگیری مبلغی در حدود 10تا 50 میلیون ریال از متقاضیان دریافت می کرد تا کنون به کلاهبرداری از 50 نفر در این شهرستان اعتراف کرد.
وی با بیان این که متهم پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد، به شهروندان هشدار داد: مراقب اینگونه کلاهبرداری ها باشند و از افراد موثق وشناخته شده خدمات دریافت کنند.

------------------------------------------

دستگيري سارقان موتور و احشام در بهشهر
سرهنگ حسن عنایتی فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگيري 8 سارق موتور و احشام با 11 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسن عنایتی" درباره جزئیات این خبر، گفت: پس از وقوع سرقت هاي متعدد موتور و احشام در سطح شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي تصريح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه امیر آباد با تلاش شبانه روزي و بکار گيري گشت هاي نامحسوس موفق به شناسایی8 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ عنایتی در ادامه اظهار داشت: در عملياتي غافلگيرانه متهمان دستگیر شدند و در بازجويي هاي به عمل آمده به 7 فقره سرقت موتور و 4 فقره سرقت گوسفند درسطح شهرستان و روستای امیر آباد این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در پایان با بیان معرفی متهمان به مرجع قضایی معرفی شدند با تاکید بر رعايت هشدارها و توصيه‌هاي پليس در خصوص پيشگيري از سرقت، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

سارق اماکن خصوصی در سوادکوه دستگیر شد
سرهنگ عبدالله اکبری فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری سارق اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ عبدالله اکبری در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، اظهار داشت: در پی وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت .
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه در این ارتباط سارق را شناسایی کردند.
سرهنگ اکبری بیان داشت: متهم ضمن اعتراف به 9 فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در پایان با تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس تأکید کرد: لازم است شهروندان در تأمین و حفظ امنیت جامعه احساس مسئولیت کرده و با حساسیت نسبت به این گونه موضوعات هرگونه تردد مشکوک را ازطریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

------------------------------------------

کشف نوشیدنی های قاچاق در آمل
سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی آمل از کشف 2 میلیارد ریالی نوشیدنی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای مبارزه مجدانه با جرايم اقتصادي و قاچاق، طرح مبارزه با قاچاق کالا و از جمله کالاهای سلامت محور در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل، تصریح کرد: ماموران در اجرای این طرح با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از عاملان عرضه انواع نوشیدنی های قاچاق در این شهرستان شدند.
سرهنگ داداش تبار از توقیف خودروی متهم در یکی از ورودی های آن شهرستان خبر داد و اظهار داشت: در بازرسی از خودروی متهم 6 هزار و 312 قوطی انواع نوشیدنی قاچاق به ارزشی بالغ بر 2 میلیارد ریال کشف شد.
وی در پایان با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضائی شد، از شهروندان خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام کنند.

------------------------------------------

دستگیری سارق پمپ آب اراضی کشاورزی محمودآباد
سرهنگ محمودحسین زاده فرمانده انتظامی محمودآباد از دستگیری سارق پمپ آب اراضی کشاورزی با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمودحسین زاده در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد پمپ های آب از اراضی کشاورزی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، سارق را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم شد و تاکنون به 8 فقره سرقت پمپ آب از مزارع و زمین های کشاورزی در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین زاده از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريعاً از طریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار