تابناک-شرکت نفت ستاره خلیج فارس فروردین امسال ۶ عرضه موفق بورس انرژی داشته است که به دنبال آن ۱۷ قرارداد بورسی به امضا رسید.
کد خبر: ۱۰۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 28 August 2022

به گزارش تابناک از بندرعباس،مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: به دنبال این ۱۷ قرارداد، مجموع تناژ تحویلی ۶۰۵ هزار تن فرآورده بود که این فرآورده‌ها شامل هوی‌اند، نفتای سبک و نفتای میانی می‌شدند.

محمدعلی دادور  به رسانه‌ها اعلام کرد: عرضه‌ نفتای سبک با قیمت ۴۵- دلار عرضه‌ای موفق و رکوردی تاریخی در بورس انرژی کشور به حساب می‌آید که در ماه اخیر شرکت نفت ستاره خلیج فارس موفق به ثبت آن شد.

وی ادامه داد: شرکت نفت ستاره خلیج فارس با تهیه بسته‌ای سوختی شامل نفتای سبک، نفتای میانی و برش سنگین تهیه و عرضه در بورس در راستای «جهش تولید» حرکت کرده که امیدواریم این نوع عرضه در آینده نیز ادامه داشته باشد.

دادور افزود: هم اکنون مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر بنزین را بر سبد سوخت کشور اضافه کرده و تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به ۴۵ میلیون لیتر در روز رسانده که این میزان نزدیک به ۵۰ درصد بنزین مصرفی کشور است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ابرازداشت: این شرکت به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی راهبردی در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند.

به گفته وی، با وجود ایجاد شرایط ویژه به تبع شیوع ویروس کرونا از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد جهش در تولید استفاده خواهیم کرد.

در معاملات آبان ماه سال ۹۸ نیز افزون بر ۱۵ هزار تن نفتای سنگین پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران عرضه شد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/پ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار