مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس منطقه ویژه پارس خبر داد
مدیر فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس منطقه ویژه پارس از اجرای 6 پروژه توسعه‌ای در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸ 05 October 2015
تابناک بوشهر:  علیرضا ارزنده بعد از ظهر امروز در بازدید از فرودگاه عسلویه اظهار داشت: فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس منطقه ویژه پارس، فرودگاهی سازگار با استانداردهای بین‌المللی به عنوان یکی از مجهزترین فرودگاه‌های کشور است که با هدف پشتیبانی و کمک به توسعه میدان مشترک گازی پارس جنوبی و تحقق برنامه‌های صنعت نفت در یکی از عظیم‌ترین مناطق نفت و گازی کشور توسط وزارت نفت احداث و راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد:‌ این فرودگاه از نظر سخت افزاری با دارا بودن باند پروازی به طول 4000 متر و پهنای 45 متر با دو شانه هفت و نیم متری امکان نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را داراست.

مدیر فرودگاه عسلویه خاطرنشان ساخت: این روزها فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس با توجه به شتاب بیش از پیش در اجرای پروژه‌های پارس جنوبی و آماده شدن این منطقه به منظور تجربه کردن دوران پساتحریم با انجام  متوسط روزانه 20 سورتی پرواز در مسیرهای مختلف هوایی و جابجایی روزانه قریب به 2 هزار نفر مسافر به عنوان یکی از ده فرودگاه پرترافیک و فعال ایران اسلامی شناخته می‌شود.

ارزنده از اجرای 6 پروژه توسعه‌ای در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه خبر داد وگفت: احداث باند دوم بطول قریب به 4 کیلومتر و به عرض 60 متر و 5 دستگاه تاکسیوی ارتباطی و راه‌اندازی سیستم ناوبری و روشنایی CATII ، احداث ترمینال مسافری جدید به مساحت 15 هزار مترمربع با پیش بینی امکان نصب Air  Bridge ، احداث اپرون بتنی بار و تکمیل محوطه سوخت رسانی از دیگر برنامه‌ها و پروژه‌های در حال اجرا برای توسعه زیرساخت‌های این فرودگاه بین‌المللی است.

وی ابراز داشت: بدون شک در ماه‌های آتی و با فعال شدن پروژه‌های صنعت نفت در استان بوشهر و منطقه ویژه پارس،‌ این فرودگاه نیز با تکمیل و توسعه زیرساخت‌های خود شاهد افزایش چند برابری سورتی‌های پروازی و جابجایی مسافر خواهد بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار