راهکاری نو برای درمان سرطان؛
استان همدان جز استان‌های پیشگام در زمینه درمان سرطان با پزشکی هسته‌ای است و امید را به بیماران و خانواده هایشان تزریق کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲ 23 August 2022

استان همدان جز استان‌های پیشگام در زمینه درمان سرطان با پزشکی هسته‌ای است و امید را به بیماران و خانواده هایشان تزریق کرده است.

به گزارش تابناک همدان، دکتر محمد تقوی یکی از پزشکانی است که ۵ سالی است در رشته پزشکی هسته‌ای مشغول تحقیق ودرمان است و تا کنون در مرکز درمانی اش موفق به تشخیص ودرمان ۸ نوع سرطان مختلف شده است.

درمان سرطان‌ها همیشه جز معضلات بشر بوده و پزشکان نیز در این عرصه دغدغه‌مند بودند تا اینکه رشته جدید‌یدر دهه‌های اخیر همچون پزشکی هسته‌ای در حیطه درمان سرطان ورود کرد و با استفاده از مواد رادیواکتیو چاره‌ساز شد؛ رشته‌ای که در دو مقوله تشخیص و درمان با رشد تکنولوژی و ترکیبات رادیواکتیو در حال پیشرفت است.

حوزه درمان پزشکی هسته‌ای ابتدا در مسیر درمان سرطان‌های تیروئید وارد شد و حدود یک سال است درمان کانسر‌های پروستات را با ماده رادیواکتیو (لوتیشیوم) و تومور‌های نوروآندوکرین آغاز کرده است.

سرعت رشد تحقیقات و مطالعات پزشکی هسته‌ای ایران خصوصا در حوزه درمانی چنان سریع است که در آینده نزدیک در درمان انواع سرطان‌ها نقش‌آفرینی می‌کند. در این بین همدان هم از قافله درمانی پزشکی هسته‌ای جا نمانده و متخصصی متعهد را پرورانده است.

بیشتر بدانیم:

پزشکی هسته‌ای یکی از روش‌های تصویربرداری و تشخیصی است که در آن از مقادیر کمی ماده رادیو اکتیو برای تشخیص، ارزیابی یا درمان انواع بیماری‌ها مانند سرطان، بیماری‌های قلبی، مشکلات دستگاه گوارش، اختلالات غدد درون ریز یا عصبی و سایر ناهنجاری‌ها استفاده می‌شود.

این روش از آنجایی که می‌تواند فعالیت مولکولی را مشخص کند، بنابراین پتانسیل آن را دارد که بیماری را در مراحل اولیه تشخیص دهد.
همچنین می‌تواند نشان دهد که آیا بیمار به درمان پاسخ داده است یا خیر.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار