فرمانده انتظامي شهرستان ساوه ازشناسايي و دستگيري فردي که اقدام به نشر اکاذيب و توهين به مقدسات در فضاي مجازي مي کرد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 20 August 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی ، سرهنگ "علي اکبر عيسي آبادي" افزود: در تحقیقات صورت گرفته کارشناسان پليس اطلاعات و امنيت عمومي شهرستان ساوه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، صحفه اي در اينستاگرام که در آن اقدام به نشر اکاذيب و توهين به مقدسات صورت مي گرفت شناسایی و پيگيري موضوع به ‌صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت.
وي یادآورشد: با انجام اقدامات فني و تخصصي لازم توسط کارشناسان پليس، هويت متهم سايبري شناسايي و طي هماهنگي با مقام قضائي به پليس اطلاعات و امنيت عمومي احضار شد.
سرهنگ عيسي آبادي ادامه داد: پس از حضور متهم در پليس اطلاعات، طي تحقيقات مقدماتي، در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه بود که در مواجهه با مستندات به نشر اکاذیب و توهین به مقدسات در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد.
اين مقام انتظامي، با اشاره به ماده ۶۹۸ بخش تعزيرات قانون مجازات اسلامي اظهار داشت: برابر قانون هر کس به قصد ضرر زدن به ديگران يا تشويش اذهان عمومي اقدام به بيان اکاذيب کند مجرم محسوب مي شود و مجازات متناسب براي آن درنظر گرفته شده است.
فرمانده انتظامي شهرستان ساوه با بيان اينکه کاربران اينترنتي باید نسبت به قوانين فعاليت در فضاي مجازي، آگاهي داشته باشند، از مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس اينترنتي WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار