کد خبر: ۱۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۱ 05 March 2015

عضو هیئت مدیره کانون وکلای استان البرز از برگزاری سمینارهای حقوقی و کارگاه‌های آموزشی مشترک با کانون وکلای کشور ترکیه خبر داد.

به گزارش تسنیم زین‌العابدین رستمی در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان کانون وکلا البرز و آنکارا که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون وکلای دو کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این تفاهم‌نامه توسعه روابط با کشور دوست و همسایه ترکیه است، اظهار داشت: با توجه به نزدیکی فرهنگی و قوانین وکالتی این دو کشور به یکدیگر این تفاهم‌نامه امضا شد.

وی با اشاره به اینکه این امر فرصتی برای استفاده کانون وکلا دو کشور از ظرفیت‌ها و امکانات یکدیگر است، افزود: تاکنون سابقه تنظیم روابط میان کانون وکلا با دیگر کشورها در چنین سطحی وجود نداشته و برای نخستین‌بار این امر توسط کانون البرز و آنکارا انجام شده است.

عضو هیئت مدیره کانون وکلای البرز بیان کرد: در بندهای این تفاهم‌نامه موارد علمی در مورد برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های علمی دوسویه و مشترک، همکاری‌های حوزه ورزشی و تفریحی و اردوهای مشترک گنجانده شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: حدود هزار و 300 وکیل پایه یک و 400 کارآموز در کانون وکلا البرز عضو هستند.

مسئول کمیسیون آموزش کانون وکلا البرز تصریح کرد: کشور ترکیه در سطح خاورمیانه و در میان کشورهای اسلامی از مجامع پیشرفته محسوب می‌شود و به واسطه ارتباط با کشورهای پیشرفته در زمینه امور وکالت، از کشورهای پیشرو در منطقه محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: بندهای تفاهم‌نامه به واسطه شناخت از پتانسیل‌های دو کشور بوده و درصدد اجرای این بندها هستیم که مفاد این تفاهم‌نامه در بحث برگزاری کارگاه‌های آموزشی و سمینارهای علمی مشترک اجرایی می‌شود.

رستمی بیان کرد: با توجه به اینکه دوره کارکرد هیئت مدیره کانون وکلا دو ساله است، طبیعی است برنامه کلان 10 ساله قابل پیش‌بینی نیست و امید است تا سال آینده بندهای این تفاهم‌نامه به مرحله اجرا برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار