پیکر سه تن از جانباختگان فاجعه منا صبح امروز بر دوش مردم شهید پرورقم تشییع، و یعد از اقامه نماز در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، درگلزار شهدای علی بن جعفر (ع) این شهر به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸ 04 October 2015
به گزارش تابناک قم، مراسم تشییع 3 تن از جان‌باختگان قمی فاجعه منا صبح امروز با حضور گسترده مردم شهید پرور علما، مدیران و مسئولان ملی و استانی برگزار شد.

در این مراسم که ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن عسگری (ع) در شهر قم آغاز شد، پیکر مطهر حجت الاسلام والمسلمین علی گمارلو رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی بندر سیراف، سید محمد رضا روحانی فرزند آیت الله سید مهدی روحانی از اساتید برجسته حوزه علیمه قم و حسن فهیمی به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد. 

دراین مراسم باشکوه آیت الله علیرضا اعرافی، حجت الاسلام والمسلمین ملکا به نمایندگی از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حجت‎الاسلام  شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رییس جمهوری، اعضای جامعه مدرسین و مدیریت حوزه های علمیه، آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حائری شیرازی، حجت‎الاسلام  شهیدی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رییس جمهوری، نماینده ولی فقیه در سپاه، استاندارقم، فرماندار، فرمانده هان نظامی و انتظامی، شهردار، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید، مدیران و ائمه جمعه استان قم حضور داشتند.

این پیکرهای پاک پس از تشییع و مدیحه سرایی با شعارهای مردمی از جمله عزا عزا است امروز، روز عزاست امروز، کریمه اهل بیت(س) صاحب عزاست امروز، مرگ بر آل سعود، لعن الله علی آل سعود، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و کشتند زائر خدا، آل سعود بی حیا به سمت حرم به حرکت در آمد.

پیکر مطهر جان باختگان فاجعه منا پس از ورود به حرم مطهر به دور مضجع نورانی طواف داده و نماز میت به امامت آیت الله اعرافی امام جمعه موقت قم اقامه شد و برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی‌بن جعفر منتقل شد.

همچنین پیش از تشییع، مراسم استقبال رسمی از پیکرهای مطهر جانباختگان فاجعه منا با حضور نیروهای نظامی و انتظامی استان انجام شد، و سپس مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ، ضمن نوحه سرایی ، مراسم عزاداری را با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و متدین قم برگزار کردند. 

مراسم گرامیداشت قربانیان فاجعه منا نیز از سوی رهبر معظم انقلاب امروز از ساعت 15:30 تا 17:30 در حسینیه امام خمینی(ره) و همزمان در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می شود.

یادآور می شود، بامداد شنبه پیکر 104 تن از قربانیان فاجعه منا وارد کشور شدند و صبح امروز نیز پیکر پاک 114 نفر دیگر از جانباختگان این حادثه دردناک به کشور بازگشت.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر در مراسم رمی جمرات بر اثر بی کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار