پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمينه ساز جرايم ديگري در جامعه مي شود و فرماندهی انتظامی برای برخورد با این پدیده از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد
کد خبر: ۱۰۵۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 14 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 23/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در مازندران / کشف 907 هزار لیتر سوخت قاچاق 
فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت با 907 هزار لیتر بنزین و گازوئیل قاچاق خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه جدي با مفاسد اقتصادي و برخورد با قاچاق منابع ملي به خصوص قاچاق فرآورده هاي سوختی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنیت اقتصادی استان موفق به شناسایی اعضای باند جعل اسناد و مدارک کارت سوخت خودروهاي موجود در پارکينگ و فاقد تردد در سطح استان و قاچاق سوخت شدند.
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی دریافتند، اعضای این باند سازمان یافته از سال 1396 با جعل اسناد و مدارک خودرو اقدام به تهیه کارت های سوخت و قاچاق سوخت به خارج از کشور مي کنند که با توجه به شرايط اقتصادي موجود، به عنوان اولويت مهم در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه سرشبکه اصلی این باند در سطح کلان در جعل اسناد و درخواست کارت سوخت مبادرت مي کرد، اظهار داشت: متهم اصلی با همکاری همدستانش در استان های جنوبی با ارائه اسناد جعلي از پلاک هاي خودروهای موجود در پارکينگ ها و يا فاقد بيمه و اسقاطي اقدام به درخواست صدور کارت سوخت غير قانوني مي کردند.
سردار میرزایی با بیان اینکه ماموران پليس امنیت اقتصادی با همکاري کارشناسان شرکت نفت همه اعضای این باند را شناسايي کردند ، افزود: متهمان این پرونده با هماهنگی قضائی در عملیات های جداگانه دستگير شدند.
وی گفت: 5 عضو اصلی این باند پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائي معرفی و با صدور قرار وثيقه روانه زندان شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارت سوخت هاي مورد نظر در استان هاي مرزي از جمله سيستان و بلوچستان و هرمزگان مورد استفاده قرار مي گرفت، تصریح کرد: مقدار سوختي که با مدارک جعلي صادر شد شامل، 58 هزار و 272 ليتر بنزين و 848 هزار و 801 ليتر نفت گاز بوده است.
سردار میرزایی در پایان خاطر نشان کرد: پديده قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور، زمينه ساز جرايم ديگري در جامعه مي شود و فرماندهی انتظامی برای برخورد با این پدیده از هیچ گونه کوششی دریغ نخواهد کرد.
---------------------
آزادسازی اراضی ملی در رامسر 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از آزادسازی 500 متر مربع از اراضی ملی به ارزش 50 میلیارد ریال از چنگ زمین خواران در شهرستان رامسر، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام این خبر، گفت: در راستای مبارزه با پدیده شوم زمین خواری و در پی تصرف غیر قانونی اراضی  ملی توسط افرادی سودجو در شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران پس از هماهنگی های قضائی با همکاری کارشناسان اداره منابع طبیعی غرب استان در اقدامی عملیاتی، 500 متر از زمین های تصرف شده از چنگ متهمان را رها سازی کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان مازندران، ارزش زمین رهاسازی شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر50 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: دو متهم پس از دستگیری و تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز های غیرقانونی و تفکیک اراضی ملی و کشاورزی، مراتب را سریعاً به پلیس 110 اطلاع دهند.
-----------------------
قهرمانی تیم مازندران در مسابقات کاراته کارکنان وظيفه فراجا /سرباز "جعفر نواز"جنگنده ترين قهرمان مسابقات هيات کاراته فراجا 
معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان از قهرمانی تیم کاراته مازندران در مسابقات کاراته آزاد و کنترلي کارکنان وظيفه فراجا، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اصغر افتخاری" در تشریح این خبر گفت: مسابقات کاراته سربازان فراجا در دو بخش آزاد و کنترلي با حضور 26 تيم از سراسر انتظامي استان ها و يگانهاي مستقل فراجا از یک شنبه 18 تیرماه به مدت دو روز با پوشش خبري رسانه هاي استاني و ملي به ميزباني استان قم برگزار شد.
وی افزود: تيم کاراته آزاد و کنترلي سربازان اين فرماندهي پس از پشت سر گذاشتن اردوهاي منظم و با برنامه ريزي هدفمند در اين دوره از مسابقات شرکت و در بخش کاراته آزاد موفق به کسب مقام اول شدند و تیم های انتظامي خراسان رضوي و انتظامي استان قم به ترتيب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
معاون تربیت و آموزش فرماندهی انتظامی استان مازندران ادامه داد: در بخش کاراته کنترلي، تیم فرماندهي انتظامي انتظامي استان مازندران پس از شکست حریفان موفق به کسب مقام اول و تيم هاي انتظامي استان خوزستان و انتظامي تهران بزرگ به ترتيب دوم و سوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: سرباز وظيفه "ابوالفضل جعفر نواز" جمعي اين فرماندهي با کسب هم زمان يک مدال طلا و يک نقره به عنوان جنگنده ترين قهرمان اين دوره از مسابقات از سوي هيات کاراته فراجا انتخاب شد.
سرهنگ افتخاری کسب اين افتخار بسيار با ارزش در سطح فراجا را حضور سردار میرزایی فرماندهي انتظامي استان و جامعه ورزشی پلیس مازندران تبریک و برای همه سربازان ،کارکنان انتظامی استان و خانواده های آنان آرزوی موفقیت کرد.
--------------------------
دستگیری مخل نظم و امنیت عمومی در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یکی از مخلان نظم و امنیت عمومی این شهرستان در یک عملیاتی ضربتی خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی ایجاد ناامنی، شرارت و سرقت همراه با خشونت توسط فردی شرور در شهرستان بابل، مووضع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه متهم که از محل متواری شده بود شناسایی شد.
سرهنگ شالیکار در ادامه اظهار داشت: ماموران در اقدامی عملیاتی متهم را که قصد در گیری با آنان را داشت، زمینگیر کردند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این شرور متواری پس از تشکیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی بابل در خاتمه با بیان این که پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه ناامنی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.
------------------------
توقیف موتورسنگین غیرمجاز در شهرستان نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از توقیف یک دستگاه موتورسنگین غیر مجاز به ارزش600میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر قلی پور" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت اجتماعی، طرح عملیاتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در این شهرستان به اجرا در آمد .
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: در اجرای این طرح ماموران یگان امداد یک دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز را حین تردد در این شهرستان مشاهده و متوقف کردند .
سرهنگ قلی پور ، ارزش موتورسیکلت مورد نظر را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 600میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: پس از انتقال موتورسیکلت مذکور به پارکینگ راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.
----------------------
دستگیری سارق ساختمان نیمه کاره در ساری 
جانشین انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق سابقه دار ساختمان نیمه کاره در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "نوروز حسین پور" با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال شکایت احدی از شهروندان مبنی بر سرقت از ساختمان نیمه کاره وی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران کلانتری 11 امیرمازندرانی، پس از انجام تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و با هماهنگی های قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
جانشین انتظامی شهرستان ساری، افزود: متهم که دارای سابقه سرقت نیز بوده است در بازجویی به عمل آمده به 6 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کرد.
سرهنگ حسین پور در خاتمه با بیان این پلیس با قاطعیت تمام با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد، از شهروندان درخواست كرد: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری سارق حرفه ای در آمل 
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگیری سارق حرفه ای خودرو و لوازم ساختمانی با 16 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار "در بیان جزئیات این خبر گفت: ماموران گشت انتظامی بخش لاریجان در حین گشت زنی به یک خودروی پراید در حال تردد در منطقه مشکوک شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل افزود: ماموران پس از استعلام شماره خودرو متوجه سرقتی بودن آن شدند و در اقدامی عملیاتی آن را متوقف کردند.
سرهنگ داداش تبار، تصریح کرد: در این عملیات ضمن کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از داخل خودرو راننده آن نیز دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده به 16 فقره سرقت شامل سرقت خودرو و ساختمان های نیمه کاره در سطح شهرستان اعتراف کرد.
وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان،توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعا به پليس110 اطلاع دهند. خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار