ضمن همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، با رعايت نکات ايمني فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند
کد خبر: ۱۰۵۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹ 13 July 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 22/04/1401 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------
دستگیری 22 سارق خودرو توسط کلانتری ها و پاسگاه های مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 22 سارق خودرو و کشف 60 فقره سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان در یک ماه گذشته خبر داد . 
به گزارش خبرنگارپایگاه خبری پلیس سرهنگ "سید محسن جعفری" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای برخورد با پديده شوم سرقت و مبارزه با سارقان، ماموران انتظامي کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان موفق به دستگیری 22 سارق خودرو در یک ماهه گذشته شدند.
سرهنگ جعفری از کشف 60 فقره سرقت در این راستا خبر داد و با بیان نقش محوری کلانتری و پاسگاه ها در کشف سرقت خاطر نشان ساخت: میزان کشف سرقت توسط کلانتری ها و پاسگاه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشته است .
وی با بیان این که در حوزه دستگیری سارقان نیز شاهد افزایش 15 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم ، تصریح کرد: اجرای طرح های محله محور در راستای انتظام بخشی و تامین امنیت و آرامش مردم توسط کلانتری ها و پاسگاه به صورت مستمر در دستور کار قرار دارد .
سرهنگ جعفری با اشره به این که اجرا این طرح ها منجر به افزایش قدرت پیشگیری، مقابله و کشف جرایم در سطح استان شده است گفت: تحقق این مهم نه تنها به ثبات امنیت در جامعه کمک می کند بلکه پيشگيري از جرم را به عنوان مهم ترین اولویت پلیس محقق می سازد.
جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن همکاری با پلیس در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، با رعايت نکات ايمني فرصت ارتکاب جرم را از سارقان سلب کنند.
----------------------
دستگیری عاملان درگیری در بیمارستان نور 
فرمانده انتظامی شهرستان نور از شناسایی و دستگیری 2نفر از عاملین در گیری و برهم زنندگان نظم و امنیت در بیمارستان این شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ،سرهنگ "علی اکبر قلی پور" درتشریح جزئیات این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع درگیری بین 2 نفر در بیمارستان امام(ره) این شهرستان بلافاصله ماموران به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: متهمان که ضمن ایجاد درگیری با استفاده از سلاح سرد، نگهبان بیمارستان را نیز مجروح کرده بودند، بلافاصله از محل متواری شدند .
وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات بعمل آمده، متهمان که ساکن یکی از شهرستان های همجوار بودند شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضایی در مخفیگاهشان به دام افتادند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به کشف آلات جرم از متهمان، خاطرنشان کرد: این افراد پس ازتشکیل پرونده برای سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
سرهنگ قلی پور در پایان تاکیدکرد:پلیس با هرگونه قدرت نمایی و هنجارشکنی توسط اراذل و مخلان نظم و امنیت به شدت و برابر با قانون برخورد خواهدکرد.
------------------------
کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق در قائم شهر 
فرمانده انتظامی قائم شهر از كشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" درباره جزئیات این خبر،گفت: مأموران پاسگاه علی آباد این فرماندهی در حين گشت زنی به يک خودروی خاور حامل چوب مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی از کشف 2 تن چوب قاچاق در بازرسی از این خودرو خبر داد و افزود: در این ارتباط راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری سارق منزل در نوشهر 
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري سارق حرفه اي منزل با 7 فقره سرقت خبر داد. 
سرهنگ "اکبر درویشی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت:در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستور كار ماموران پلیس قرار گرفت.
وي افزود: با انجام یکسری اقدامات تخصصي سارق شناسايي و با هماهنگي مرجع قضائي در مخفيگاهش دستگير شد .
سرهنگ رویشی تصریح کرد: متهم ضمن اعتراف به 7 فقره سرقت منزل در این شهرستان، پس از تشكيل پرونده، برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر در پايان از شهروندان خواست: برای کاهش زمینه وقوع سرقت از قفل هاي مطمئن براي پيشگيري از سرقت استفاده و توصیه های پلیس را جدی بگیرند.
---------------------------
کشف 3 تن چوب قاچاق در محمودآباد 
فرمانده انتظامی محمودآباد از كشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمودحسین زاده" درباره جزئیات این خبر،گفت: مأموران پاسگاه اهلمرستاق این فرماندهی در حين کنترل محور ورودي و خروجي به يک خودروی نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو 3 تن چوب قاچاق کشف کردند که در این ارتباط، راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان با اشاره به اینکه قطع درختان، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد از شهروندان خواست : در صورت مشاهده فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی مراتب را سریعا به پلیس 110 اطلاع دهند.
----------------------------
دستگیری سارقان ساختمان های نیمه کاره در تنکابن 
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری4 سارق ساختمانهای نیمه کاره و کشف 23 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی"در تشریح این خبر،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت ساختمانهای نیمه کاره، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی 4 سارق سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی آنها را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی تنکابن خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی های فنی به 23 فقره سرقت اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سرهنگ دیلمی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار هاي پليس را در خصوص پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.
-------------------------
دستگیری کلاهبردار میلیاردی در میاندورود 
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری کلاهبردار 40 میلیارد ریالی با استفاده از چک های بلامحل و فروش مال غیر خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مجید باقری" با اعلام این خبر گفت: در پی مرجوعه ای قضائی مبنی بر کلاهبرداری فردی سابقه دار از شهروندان، موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی گهرباران قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را که اقدام به انجام معاملات ملکی ، فروش مال غیر و ارائه چک های بلامحل در سطح استان می کرد شناسایی و وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود، خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده به کلاهبرداری از 10 نفر از شهروندان در شهرستان میاندورود و شهرستان های همجوار مجموعا به مبلغ 40 ملیلیارد ریال کرد.
سرهنگ باقری افزود: متهم که دارای سابقه کلاهبرداری های متعدد در سایر استان های کشور نیز می باشد با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود در پایان به شهروندان توصیه کرد: بهتر است قبل از هرگونه خرید و فروش، مشخصات را با مندرجات روی اسناد و مدارک مطابقت داده و در صورت لزوم، اصالت اوراق و اسناد توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد سپس اقدام به معامله کنند.

خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار