تابناک-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: میانگین سنی جمعیت استان هرمزگان در سال 1365 میزان 38/20 بود اما در سال 1395 به 27/1 رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱ 22 June 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در همایش «هرمزگان جوان» در راستای سیاست‌های جوانی جمعیت و خانواده اظهار داشت: در سال 1395 نرخ باروری از 2/8 به 1/2 در سال 1399 رسیده‌ایم که نشان‌دهنده کاهش سریع و وحشتناک نرخ باروری در استان هرمزگان است.

وی بیان داشت: میانگین سنی جمعیت استان هرمزگان در سال 1365 میزان 38/20 بود اما در سال 1395 به 27/1 رسیده است.

وی گفت: جوانی جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برای کشور برخوردار است. برای دشمن بهترین چیز این است که ایران یک کشوری با جمعیت 30 میلیون نفری با سهم 50 درصدی کهن‌سالان و از کار افتاده باشند.

فرشیدی با اشاره به اینکه استان هرمزگان یکی از جوان‌ترین استان‌های کشور است، اظهار کرد: شاخص سالخوردگی جمعیت استان هرمزگان از میانگین کشوری پایین‌تر است اما برخی استان‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که نشان‌دهنده رشد منفی جمعیت در بخشی از کشور است.

وی اظهار کرد: اگر همین روند پیش برود تا سال 1415 نرخ رشد جمعیت منفی خواهد شد و تا 20 سال آینده ایران دارای جمعیت کهن‌سالی خواهد شد که برای تأمین نیروی انسانی خود باید متوسل کشورهای دیگر شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: افزایش سن ازدواج، اشتغال زنان، گرایش زنان به تحصیلات عالی، توسعه شهرنشینی وغیره ازجمله عوامل کاهش سریع میزان ناباروری است.

وی در پایان با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بیان کرد: تمام نهادهای دولتی و حاکمیتی باید به‌صورت هماهنگ برای تحقق این قانون دست‌به‌کار شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار