کد خبر: ۱۰۵۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹ 17 June 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هماخوزستان
افشار پرویزی بابادی
مورخ شنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۱


کاهش کیفیت نان در برخی نانوایی‌ها موجب نارضایتی شهروندان شده و نانوایان این بی‌کیفیتی را به دلیل پایین بودن کیفیت آرد می‌دانند.

معمولاً هر نانوایی که فعالیت خودش را آغاز می‌کند برای جذب مشتری چند صباحی نان نسبتاً خوبی به دست مشتری می‌دهد و پس از چندی به نانوایی های بی کیفیت اضافه می‌شود.

قوت غالب مردم نان است و برای داشتن نانی سالم باید پروسه تبدیل گندم به آرد و آرد نان یک پروسه درست و سالم باشد، بنابراین گندمی که در اختیار کارخانه آرد قرار می‌گیرد باید گندم سالمی باشد تا کارخانه آرد بتواند آرد با کیفیتی در اختیار نانوایی‌ها قرار دهد.

فرایند تهیه‌ی خمیر در نانوایی‌ها باید بدون هرگونه ماده‌ی افزودنی انجام شود تا بتوانند نان سالم را با کیفیت بالا در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

حل مشکل نان در گرو اصلاح گندم تولیدی است؛ اینکه نان خمیر بوده و وسط آن خشک شده باشد و نان امروز را فردا نتوان خورد یکی از مواردی است که می‌شود به آن اشاره کرد.

با توجه به حساسیت موضوع لازم است تا در خصوص تهیه آرد، نان و سلامت آن، استانداردسازی دستگاه‌های تولید نان و آزمون‌های مختلف روی آرد صورت گیرد تا سلامت مردم به خطر نیافتد

یک شهروند ساکن اهواز با اشاره به اینکه بیشتر مردم برای تهیه صبحانه دانش آموزان و کارمندان به نان در ساعت‌های اولیه صبح نیاز دارند گفت: شمار زیادی از نانوایی‌ها دیرهنگام شروع به عرضه نان می‌کنند.

مظلوم جرفی می‌گوید: در ساعت‌های میانی روز هم برای تهیه نان مدت زیادی باید در صف معطل شویم.

وی پایین بودن کیفیت نان را از دیگر معضلات این کالای اساسی در شهر دانست و افزود: نان به اندازه‌ای نازک است که خیلی زود خشک و تبدیل به ضایعات می‌شود.

تاثیر نان به عنوان یک ماده‌ی غذایی که هر روزه بر سر سفره مردم وجود دارد بر سلامتی مردم بر هیچکس پوشیده نیست؛ اما نظارت ضعیف در این بخش موجب شده هر روز مشکل تازه‌ای در این زمینه پیش بیاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار