معاون دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد:
معاون دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش در نشست با کارشناسان حقوقی شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد تا کنون بیش از ۵۰ درصد املاک در اختیار آموزش و پرورش مستند سازی شده است و مابقی در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸ 06 June 2022

 

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، احمد دربندی در این نشست که با حضور مدیر کل آموزش و پرورش در سالن کنفراس باشگاه فرهنگیان برگزار شد با بیان اینکه طبق قانون دستگاهها باید املاک خود را مستندسازی کنند، گفت: اگر ملک دولتی در اختیار آموزش و پرورش باشد نیاز به درخواست ثبت املاک ندارد، فقط بر اساس ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت درخواست تغییر بهره‌برداری داده می شود؛ به استناد این ماده مالک کل اموال غیر منقول دولت به نام دولت جمهوری اسلامی است و دستگاه‌ها تنها بهره‌بردار هستند؛ بنابراین نیاز به انتقال نیست فقط با درخواست گواهی بهره‌بردار حق بهره برداری ملک از آن دستگاه به آموزش و پرورش داده می شود.
معاون دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش، افزود: سال گذشته در سطح کشور ۵۵۰۰ ملک و اراضی بود که مشمول همین مصوبه بود یعنی متعلق به دستگاه های دولتی بود که حق بهره برداری آن به آموزش و پرورش واگذار شد.

دربندی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی برای مستند سازی املاک آموزش و پرورش در سال گذشته جذب کردیم گفت: ۵۵ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه برای مستند سازی املاک آموزش و پرورش در سطح کشور اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: برای سال جاری نیز به ما قول دادند تا سقف ۲۰۰ میلیارد برای مستند سازی املاک آموزش و پرورش در جداول بودجه اختصاص داده شود.

دربندی با تاکید بر اینکه به صورت مستمر مستند سازی املاک آموزس و پرورش باید پیگیری شود، اظهار کرد: برای سال جاری ۱۰ هزار سند پیش بینی کردیم در کشور ثبت گردد که سهمیه هر استان از این مقدار مشخص است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش موضوع بهینه سازی و ساماندهی املاک آموزش و پرورش است، گفت: با توجه به وضعیت رشد جمعیت دانش آموزی در سطح کشور آموزش و پرورش بنا دارد فضاها و املاکی که به هر نحو قابلیت استفاده دارند را بهینه سازی کند و آنها را در جهت رفع کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی به کار بگیرد.

معاون دفتر حقوقی املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعدادی از املاک آموزش و پرورش در اختیار دیگر دستگاه‌ها است، عنوان کرد: اخیراً مقام عالی وزارت با مسئولین نشستی داشتند و قول دادند این فضاها را تخلیه و در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند.

در آغاز جلسه مدیر کل آموزش و پرورش استان خطاب به کارشناسان حقوقی ادارات شهرستان و مناطق گفت: معصیت از هرکس سر بزند ناپسند و از علما ناپسندتر است معصیت از هر کارمندی اداری سر بزن ناپسند است و اگر از حقوقدانان سر بزنند ناپسند تر است؛ چون که شماها باید اشراف داشته باشید بر نحوه برخورد و حقوق کارکنان و اشراف داشته باشید که با مسالمت مسائل و مشکلات را حل کنید.
حسنعلی عزت خواه افزود: کارشناسان حقوقی علاوه در مستند سازی املاک باید سعی کنند جو ادارات را نیز آرام کنند و اگر هم مشکلی باشد با درایت این مشکلات را مرتفع نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار