جوانان یزدی، دو محصول دارویی زخم پوش و کاهنده درد را بر پایه گیاهان دارویی تولید کردند.
کد خبر: ۱۰۴۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹ 07 May 2022

 مدیرعامل شرکت دانش بنیان یزدی گفت: این دو محصول بر پایه یک پلیمر از مواد زیست تخریب پذیر و سازگار با بدن و پایه اصلی گیاهان دارویی تولید شده اند که با داشتن خواص آنتی باکتریال زخم را التیام و درد را از بین می‌برند.


اسلامی افزود: در تولید زخم پوش و کاهنده درد تولیدی این شرکت بر خلاف سایر دارو‌های مشابه تولید داخل به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نشده و عوارض جانبی مواد شیمیایی در این محصول وجود ندارد.


وی ادامه داد: مواد به کار رفته در این دو محصول دارویی تماما از داخل کشور تهیه می‌شود و زمینه وابستگی به خارج را از بین می‌برد و این شرکت برای تولید این دو محصول دارویی برای اولین بار در کشور از فناوری نانو بهره برده است.


مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت:فناوری نانو رهایش عصاره دارو را تحت یک سامانه به صورت منظم کنترل می‌کند و بدون نیاز به تعویض مجدد و ایجاد اثر سوپ نظیر التهاب و عفونت با جذب تدریجی عصاره دارو بهبود موضع درد و زخم را سرعت می‌بخشد.


اسلامی با اشاره به اینکه این محصول مشابه خارجی دارد، افزود: با این تفاوت که این دو محصول بر پایه گیاهان دارویی بومی ایران تولید شده که اثر بخشی دارو را افزایش می‌دهد و علاوه بر کاهش وابستگی، از خروج ارز از کشور هم جلوگیری می‌کند.


هم اکنون این دو دارو در مرحله آزمایش‌های بالینی قرار دارند و پیش بینی می‌شود تا یک سال آینده به مرحله تجاری سازی برسند و تولید ثروت از علم و ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در این زمینه را به دنبال داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار