معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت گفت: به پاس خدمات علامه مجلسی(ره) به عالم تشیع و به ویژه خدمت خاص ایشان در حفظ و انتقال زیارتنامه حضرت معصومه (س)، رواقی در حرم مطهر به نام علامه مجلسی(ره) نامگذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 30 April 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با اشاره به نامگذاری رواقی به نام علامه مجلسی(ره) در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: قدیمی ترین سندی که زیارتنامه حضرت معصومه (س) در آن ذکر شده است کتاب‌های بحارالانوار و تحفه الزائر از آثار علامه مجلسی است.

وی با بیان اینکه علامه مجلسی این زیارت نامه فاخر را از کتاب‌های زیارت آن روزگار نقل کرده و بدین‌ وسیله این زیارتنامه را حفظ و به نسل‌های بعدی رسانده است، گفت: مرحوم شیخ عباس قمی و دیگران نیز بر اساس آنچه علامه مجلسی نقل کرده است در مفاتیح و کتاب‌های دیگر این زیارت‌نامه را آورده‌اند.

معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: اگر علامه مجلسی این زیارت‌نامه را حفظ نمی‌کرد شاید ما اکنون این زیارت‌نامه ارزشمند و پر از معارف اهل بیت(ع) را در اختیار نداشتیم، از این جهت ایشان حقی به گردن ما دارد که می بایست به نحوی یاد و نام این فقیه بزرگ همواره در حرم مطهر بانوی کرامت زنده باشد. 

وی ادامه داد: این رخداد مبارک و نامگذاری  شایسته به دستور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس بانوی کرامت رقم خورده است که توجه مقام عالی آستان به آن عالم بزرگ را می‌رساند.

احمدی گفت: رواق علامه مجلسی(ره) در ضلع شمالی شبستان امام خمینی(ره) قرار دارد که اکنون کتابخانه ویژه و قفسه باز حرم مطهر در آن واقع شده و کتب ارزشمندی برای مطالعه عموم زائران در این رواق قرار داده شده است.

خاطرنشان می‌شود، بر اساس تقویم قمری، امروز جمعه نهم اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با بیست و هفتم ماه مبارک رمضان سالروز رحلت علامه مجلسی(ره) است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار