رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سطح زیر کشت نخیلات استان 37 هزار و 800 هکتار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 10 هزار تن انواع خرما از طریق عوامل تجهیز منابع شده در سطح استان خریداری شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 01 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، ناصر حیدری‌پوری در خبری که از سوی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ارسال شده، اظهار داشت: عمده کشت نخیلات در شهرستان‌های رودان، میناب، حاجی‌آباد و بندرعباس است.
 
وی یادآور شد: ارقام  پیارم، خاصویی، کریته، مرداسنگ و مضافتی از مهم‌ترین ارقام خرما در هرمزگان است.
 
حیدری‌پوری با بیان اینکه بر اساس گزارشات دریافتی از شهرستان‌ها  هم‌اکنون خرمای کریته هر کیلوگرم 1200 تومان، خاصویی 2800 و پیارم 15 هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تجهیز منابع تشکل‌های مرتبط خرید خرما شرایط مناسبی برای خرید و ایجاد ارزش افزوده در راستای صادرات این محصول فراهم شده است.
 
وی افزود: خوشبختانه بخشی از خرمای  استان به کشورهای آسیای میانه و ایتالیا صادر شده است.
 
حیدری‌پوری گفت: کشورهای مثل هندوستان خواهان خرمای ما هستند فعالان بازرگانی و تجار استان و کشور باید علاوه بر واردات کالا به کشور نسبت به  صادرات محصولات تولیدی کشور نیز اقدام کنند.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه صندوق حمایت از کشاورزان عملکردی مطلوب داشته و بالغ بر 47 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است، اظهار داشت: بهره‌بردارانی که تمایل به تشکیل تشکل‌های مرتبط به  بخش‌های زراعی، باغی و شیلاتی دارند از حمایت‌های صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری برخوردار می‌شوند.
 
حیدری‌پوری در پایان افزود: امید است با تشکیل زنجیره‌های تولید و حمایت از تشکل‌های در تمام زیر بخش‌ها بتوان نسبت به خرید محصولات کشاورزی اقدام کرد و در آینده شاهد رونق اقتصادی در بخش کشاورزی استان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار