مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خبر داد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، پلیس را بسترساز امنیت در جامعه معرفی کرد و گفت: به پشتوانه حضور نیرو‌های خدوم و جان برکف انتظامی و دیگر نیرو‌های مسلح امنیت بسیار خوبی بر کشورمان حکمفرماست.
کد خبر: ۱۰۳۹۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ 17 April 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه امروز مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه با فرمانده انتظامی استان دیدار کرد، در این نشست علی صفدری اظهار داشت: امروز هیچ کس نمی‌تواند منکر خدمات و زحمات ارزشمند ماموران انتظامی در جامعه شود.

وی افزود: حضور پلیس در جامعه امنیتی غیرقابل توصیف برای همه خانواده‌ها ایجاد می‌کند و همراهی ماموران انتظامی با مردم و قرار گرفتن کنار آن‌ها در سختی‌ها باعث شده ماموران پلیس به چهره‌ای محبوب تبدیل شوند.

صفدری افزود: همانگونه که جامعه ایران اسلامی در میان کشور‌های جهان یکی از امن‌ترین‌ها محسوب می‌شود، کرمانشاه نیز همین وضعیت را در میان استان‌های کشور دارد و این مهم چز با تلاش‌ها و زحمات بی پایان ماموران انتظامی استان به فرماندهی سردار جاویدان حاصل نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه عموم مخاطبان این اداره کل را هنرمندان شامل اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تشکیل می‌دهند، افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر نسبت به این اقشار بی مهری‌های زیادی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه همین بی مهری‌ها باعث کوچ برخی از هنرمندان توانمند استان شده است، افزود: تلاش می‌کنیم آنگونه که شایسته این افراد است شان و جایگاهشان حفظ و حمایت‌های مادی و معنوی لازم صورت گیرد.

صفدری با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه کرمانشاه چهره زیبای ایران اسلامی است، افزود: متاسفانه آنگونه که باید نتوانسته ایم این چهره زیبا را به نمایش بگذاریم و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه از ظرفیت هنرمندان خود به خوبی استفاده و فضا بیش از پیش برای هنرنمایی آن‌ها فراهم شود.

‍در ادامه سردار علی اکبر جاویدان ضمن تبریک انتصاب وی، اظهار داشت: کرمانشاه استانی است سرشار از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و استعداد‌های شگرف و خارق العاده، ولی متاسفانه آنگونه که باید برنامه جامعی برای استفاده از این ظرفیت عظیم وجود نداشته استو

وی با بیان اینکه آنقدری هم که در کرمانشاه امنیت داریم متاسفانه احساس امنیت وجود ندارد، افزود: متاسفانه برخی اوقات منفی بافی و تلاش برای نشان دادن چهره‌ای ناآرام در کرمانشاه، باعث شده انگونه که باید مردم این امنیت را حس نکنند.

جاویدان یادآوری کرد: حتی برخی‌ها به قدری علاقه به مخدوش کردن امنیت استان و القای احساس ناامنی دارند که در فضای مجازی حوادث و اتفاقات شهر‌های دیگر را به اسم کرمانشاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند که این اقدام در خور شان مردم ولایی و فرهنگ مدار ما نیست.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حالی شاهد این اتفاقات هستیم که خیلی استان‌های دیگر اگر اتفاق و حادثه‌ای هم در آن‌ها رخ دهد سعی در مخفی نگه داشته شدن آن دارند تا احساس امنیت از بین نرود و چهره زشت و خشنی از شهر و استانشان به تصویر کشیده نشود.

وی یادآوری کرد: نباید فراموش کنیم کرمانشاه طبق شاخص‌های تعریف شده و ارزیابی‌های به عمل آمده جزو ۱۳ استان امن کشور به شمار می‌رود و بسیار استان‌های دیگر جرائم به مراتب بیشتری در آن‌ها رخ می‌دهد، اما با این وجود شهروندان آن‌ها بیشتر از هم استان‌های ما احساس امنیت می‌کنند.

سردار جاویدان با اشاره به گستردگی فضای مجازی و لزوم کنترل آن توسط نهاد‌های مسئول، گفت: پلیس هم به سهم خود توسط معاونت اجتماعی و پلیس فتا در حال رصد ۲۴ ساعته این محیط است و در ماه‌های اخیر نیز افرادی که به تهییج و تحریک افکار عمومی پرداخته و باعث نشر اکاذیب و یا خشونت شده اند دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

رئیس پلیس کرمانشاه در ادامه با اشاره به فرهنگ غنی و ریشه دار استان، گفت: امروز دغدغه‌های زیادی در حوزه فرهنگ و هنر کرمانشاه وجود دارد که شایسته است توسط مدیرکل جوان و خوش فکر ارشاد در جلسات شورای فرهنگ عمومی مطرح تا همه دستگاه‌های عضو برای رفع این دغدغه مندی پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه فرماندهی انتظامی استان به عنوان یکی از دستگاه‌های عضو، آماده است برای رسیدن فرهنگ و هنر کرمانشاه به جایگاه واقعی وظایفش را به نحو احسن انجام دهد کما اینکه تاکنون نیز چنین بوده است، افزود: در حوزه ارتقاء فرهنگ و هنر و همچنین رفع آسیب‌های اجتماعی می‌توان اقدامات مشترک زیادی انجام داد که معاونت فرهنگی اجتماعی پلیس برای این مهم آمادگی کامل دارد.

سردار جاویدان در پایان تلاش برای ارتقاء فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدوارم با تلاش همه دلسوزان شاهد بهبود وضعیت فرهنگی و هنری استان که رهبر معظم انقلاب هم به غنی بودن آن اذعان داشته اند، باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار