معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان به مردم توصیه کرد که تورهای مجوزدار را برای سفر انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 01 October 2015


به گزارش تابناک یزد،علی‌اکبر شرفی  گفت: فلسفه وجودی فعالیت‌های دفاتر خدمات گردشگری تورگردانی در محلی است که مجوز خود را از آنجا دریافت کرده‌اند. تاکنون دفاتر خدمات گردشگری برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه نداشته‌اند و بیشتر فعالیت‌های آن‌ها در زمینه خروج تور از استان بوده است.

وی افزود: دفاتر خدمات گردشگری برای ورود تور به استان باید در مبدأ حضور داشته باشند که سبب بروز مشکلاتی برای آن‌ها می‌شود، لذا در زمینه خروج تور از استان که راحت‌تر است فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: برای بهبود این وضعیت طراحی مسیرهای گردشگری می‌تواند کمک‌کننده باشد و با معرفی این مسیرها، دفاتر خدمات گردشگری در زمینه ورود تور به استان نیز فعالیت می‌کنند.

این مسئول در پاسخ به این سئوال که آیا تور غیرمجازی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: گاهی مشاهده شده است که در جمع‌های مختلف مانند هیئت‌ها، پایگاه‌های مساجد، جمع‌های زنانه و ... اقدام به برگزاری تور می‌کنند که برگزاری این نوع تورها تخلف است؛ چرا که هرگونه سفر باید در قالب فعالیت دفاتر مجوزدار باشد و برای برگزاری تورهای سیاحتی مجوز بند ب و برگزاری تورهای زیارتی مجوز بند پ دریافت شود.

وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود هنگام سفر به تورهای دارای مجوز اعتماد کنند؛ چرا که بعد از صدور مجوز، تورها در مقابل خدمات ارائه شده مسئول هستند و همه مراحل سفر از قبل به گردشگران اطلاع‌رسانی می‌شود و مسئولان نیز همواره بر این فعالیت‌ها نظارت دارند.

شرفی در خصوص نظارت بر قیمت تورهای گردشگری، عنوان کرد: برنامه سفر با توجه به قیمت تورها مشخص می‌شود. در واقع نوع خدمات ارائه شده هزینه سفر را مشخص می‌کند، به همین جهت قطعا تورهایی که با هزینه پایین برگزار می‌شود خدمات آن‌ها کیفیت پایینی دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار