استاندار یزد: اگر ما مسئله آموزش و پرورش را حل نکنیم در هیچ کدام از برنامه‌های تحولی و پیشرفت تعالی، موفق نخواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ 14 April 2022

 مهران فاطمی در شورای آموزش و پرورش استان با بیان این که همه جامعه مدیون آموزش و پرورش هستند، گفت: مردمی کردن برنامه‌های بزرگداشت مقام معلم یعنی همه اقشار جامعه اعم از روحانی، بازاری، صنعتگر و ... باید در برگزاری برنامه‌های این هفته نقش داشته باشند.

وی افزود: هیچ کدام از ادارات استان از فرمانداری‌ها تا دهیاری‌ها نباید فاقد برنامه در هفته معلم باشند.


استاندار بر برگزاری یک جلسه شورای اداری استان با محوریت معلم و تکریم معلمان تاکید کرد و اظهار داشت: مدیران در این نشست بدون واسطه مسائل و مشکلات معلمان را می‌شنوند و در راستای رفع آن‌ها برنامه ریزی خواهند کرد.


وی نقش دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان را در برگزاری برنامه‌های یاد شده مهم خواند و تصریح کرد: واحد‌های صنفی و تولیدی استان هم باید برای هفته مورد اشاره برنامه داشته باشند.


فاطمی ادامه داد: مطالبات صنفی معلمان اعم از مسکن، وام و معیشت باید بر اساس ظرفیت و فرایند‌ها قانونی به صورت ویژه پیگیری شود.


وی گفت: اگر ما مسئله آموزش و پرورش را حل نکنیم در هیچ کدام از برنامه‌های تحولی و پیشرفت تعالی، موفق نخواهیم بود، زیرا اساس جامعه منابع انسانی است که خروجی این نیرو‌ها از آموزش و پرورش است.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری افزود: این شهید والا مقام یک استاد، روحانی و شخصیت کاملا بی بدیل است و آثار این شهید باید به دانش آموزان معرفی شود.


موافقت در خصوص ساخت هنرستان جوار معدن، تهیه برنامه جامع برای پوشش دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، ترک تحصیل کردگان و کسانی که افت تحصیلی داشتند از دیگر مباحث و مصوبات این شورا بود.


گفتنی است از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار