سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: پنج میلیون و ۳۸۲ هزار و ۱۰۲ نفر از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال از جاذبه‌های گردشگری خوزستان دیدن کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶ 04 April 2022

پیمان نبهانی روز دوشنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بیشترین بازدید صورت گرفته ازجاذبه های طبیعی تاریخی و دست ساز خوزستانبیان کرد: متوسط بازدید از هر جاذبه دراستان خوزستان حدود ۲۸ هزارو ۵۰۰ نفر در ایام نوروز بود و بیش از۵۰ درصد مسافران نوروزی حداقل سه روز را در استان ماندگار و ازجاذبه‌های گردشگری آن بهره بردند.

وی افزود: نخستین شهر پربازدید دزفول در این مدت با ۸۵۷ هزار و ۶۲ نفر، و دومین شهر لالی با ۶۱۴ هزار و ۷۵۵ نفر بود؛ اندیکا با بازدید ۵۹۳ هزار و ۸۴۰ نفر، شوش ۵۷۸هزار و ۱۳۸ نفر و اندیمشک با ۴۵۱هزار و ۶۴۶ نفر بازدید نیز مقام‌های بعدی را داشتند.
همچنین شهرهای گتوند، شادگان، باوی، شوشتر، ماهشهر، باغملک، رامهرمز، مسجدسلیمان، ایذه، اهواز، هندیجان، بهبهان، دشت امیدیه، دشت‌آزادگان و رامشیر نیز رده‌های ششم تا بیستم را کسب کردند.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به اشغال ۱۰۰ درصدی ظرفیت هتل ها و دیگر تاسیسات اقامتی خوزستان در ایام نوروز بیان کرد: ۵۹ درصد از مسافران در کمپ‌ها واردوگاه‌های شهری، ۱۰ درصد در مدارس و ۱۵ درصد در سالن‌های ورزشی و خوابگاه‌های دانشجویی و سایر تاسیسات دولتی و عمومی خوزستان اقامت داشتند.

وی ادامه داد: تردد ورودی و خروجی و داخلی خودرویی ثبت شده در جاده‌های خوزستان در این مدت حدود ۱۵میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو بوده که این رقم  نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار