انجام برخی تمهیدات در ایام نوروز توسط همکاران صورت گرفت و در گام بعدی مقدمات لازم جهت واگذاری قلعه مارکوه به بخش خصوصی در دستور قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۳۵۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 26 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مازندران از واگذاری قلعه تاریخی مارکوه شهرستان رامسر به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس این گزارش ، مهدی ایزدی در بازدید از قلعه تاریخی مارکوه در شهرستان رامسر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر میراث‌فرهنگی، در بازدیدی سر زده از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای خدماتی قلعه مارکوه قرار گرفت و خواستار نصب سریع تابلوی عنوان اثر شد.

ایزدی با اشاره به اهمیت این قلعه تاریخی گفت: انجام برخی تمهیدات در ایام نوروز توسط همکاران صورت گرفت و در گام بعدی مقدمات لازم جهت واگذاری قلعه مارکوه به بخش خصوصی در دستور قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران به برخی مشکلات از جمله نبود تابلو و تأسیسات خدماتی اشاره کرد و گفت: مدیریت قلعه بهتر است به بخش خصوصی واگذار و تأسیسات خدماتی برای رفاه گردشگران راه‌اندازی شود، ما در باداب‌سورت شاهد بودیم که مشارکت بخش خصوصی اثرگذاری لازم را داشته است.

وی افزود: قلعه در جذب گردشگر ظرفیت بالایی دارد و با واگذاری این بنا به بخش خصوصی ۲ امر مهم درآمدزایی و حفاظت از آن محقق خواهد شد.

ایزدی خاطرنشان کرد: حسب دستور وزیر، تابلو راهنمای این قلعه به همراه qr code جهت دریافت اطلاعات و تصاویر بر روی سایت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نصب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار