زارعی در ادامه گفت: نصب‌ چادر در‌ پارک‌های‌ مسافرتی همانند سال های گذشته ممنوع بوده و اگر دستورالعمل جدیدی صادر شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹ 14 March 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدهادی قانع پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث چهارشنبه اخر سال که زودتر از موعد آغاز شده است، اظهار داشت: ساخت ترقه‌های دست ساز با هزینه اندک و قدرت تخریب بالا موجب قطع انگشتان دو دست نوجوانی در شهرک حسین آباد شیراز شده است.

وی افرود: در راستای کاهش خطرات و حوادث ناشی از برگزاری مراسم چهارشنبه‌سوری، برگزاری جشنواره شهر ایمن در مناطق پر خطر، پویش نه به چهارشنبه سوری، وبینارهای آموزشی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش در قالب شبکه شاد و نیز توزیع بروشورهای آموزشی از سوی پاکبانان در درب منازل و نصب بیلبورد از دیگر موارد اطلاع رسانی از سوی سازمان آتش نشانی بوده است.

این مسئول افزود: استقرار 23 ایستگاه عملیات آتش نشانی برای پیشگیری از خطرات در 30 نقطه و انجام 32 ماموریت در سال جاری مربوط به حوادث چهارشنبه‌سوری است.

قانع ادامه داد: آمادگی 150 آتش نشان داوطلب جهت انجام واکنش سریع، برگزاری جشنواره‌ شهر ایمن از هفتم مهر تا 7 اسفندماه سال جاری در‌ پنج محور اصلی شامل مساجد، مراکز بسیج، آموزش خدام، محلات پر خطر از فعالبت‌های این سازمان در سال جاری است.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز اظهار داشت: بازدید ایمنی از 850 مدرسه با حضور دادستان و مدیرکل آموزش و پرورش، افزایش هزار و 394 راننده تاکسی و اتوبوس آتش نشان، برگزاری چهارمین جشنواره شهر ایمن با هدف ایمنی محلات با محوریت مساجد از دیگر رویکردهای این سازمان است.

قانع در مورد اعتبارات سازمان آتش نشانی شیراز گفت: بودجه سازمان آتش نشانی در سال جاری 35 میلیارد تومان بوده که این رقم در سال آینده به 150 میلیارد تومان با رشد 382 درصدی افزایش خواهد یافت.

ترویج خشونت از طریق ترقه

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر‌ شیراز نیز در ادامه این‌ نشست‌‌ اظهار داشت: افراد سودجو از طریق انفجار ترقه خشونت را‌ ترویج می کنند.

مسعود زارعی در مورد سفرهای نوروزی گفت: پیش بینی می شود میهمانان زیادی به شیراز سفر‌ کنند و در این راستا شهرداری در قالب 35 وظیفه به استقبال مسافران می رود.

وی افزود: توسعه‌ فضای سبز، گل و‌ گیاه، توجه به‌ تاسیسات‌ فنی پارک ها، وسایل‌بازی و ایجاد 4 کمپ در ورودی های زیبا شهر، باغ جنت، زهتاب، میدان الله و نمایشگاه بین‌المللی گلستان از جمله برنامه های در دست اقدام است.

نصب چادرهای مسافرتی در پارک‌ها ممنوع

زارعی در ادامه گفت: نصب‌ چادر در‌ پارک‌های‌ مسافرتی همانند سال های گذشته ممنوع بوده و اگر دستورالعمل جدیدی صادر شود اطلاع‌رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار