شهردار قنوات از افزایش جمعیت این شهر به بیش از 23 هزار نفر خبرداد و گفت: برای دست‌یابی به قیمت تمام شده کمتر در طرح ملی جهش مسکن توافقاتی با اداره‌کل مسکن و شهرسازی و مسئولان استانی مبنی بر تملک اراضی حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۳۳۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 12 March 2022

به گزارش تابناک قم، محمد ابراهیم فرهادلو با اشاره به آغاز مدیریت جدید شهرداری قنوات از شهریورماه امسال اظهار کرد: در ابتدای کار برنامه توسعه‌ای شهر که شامل حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی است را به اعضای شورای اسلامی شهر قنوات ارائه کرده‌ایم.

وی به اهمیت و استراتژیک بودن شهر قنوات در استان اشاره کرد و گفت: سرریز جمعیت مرکز استان و مهاجرت معکوس به سمت شهر قنوات است و این امر بر لزوم توسعه و آبادانی سریعتر شهر افزوده است.

وی ادامه داد: طبق طرح جامع و تفصیلی شهر قنوات در افق ۱۴۰۰ باید جمعیت شهر به ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر می‌رسید ولی این تراز جمعیتی در سال ۱۳۹۳ محقق شد و اکنون جمعیت آن بیشتر از دیگر شهرهای استان است.

شهردار قنوات اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته این شهر الان جمعیتی بالغ بر ۱۸ هزار نفر دارد که باید حدود ۵ هزار نفر اتباع خارجی را نیز به آن افزود.

وی با توجه به سیاست دولت در امر مسکن افزود: برای دست‌یابی به قیمت تمام شده کمتر در طرح ملی جهش مسکن توافقاتی با اداره‌کل مسکن و شهرسازی و مسئولان استانی مبنی بر تملک اراضی حریم شهر قنوات برای اجرای طرح مسکن ملی انجام شده است.

فرهادلو در ادامه به اجرای طرح‌های عمرانی اشاره کرد و گفت: تهیه سند چشم انداز شهر قنوات، بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر قنوات و انجام طرح‌های مطالعاتی از جمله به روزرسانی طرح مطالعاتی جمع‌آوری آب‌های سطحی در سطح شهر قنوات در دستور کار قرار گرفته است.

وی همچنین از اجرای ساخت سالن بزرگ اجتماعات و مجموعه فرهنگی شهر قنوات خبر داد و افزود: باتوجه به روند افزایشی جمعیت در قنوات ایجاد چنین فضاهایی ضرورت بیشتری پیدا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار