در این جلسه مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان ضمن مهم برشمردن امنیت و اشاره به زحمات همکاران فرماندهی انتظامی استان، آمادگی کامل خود و همکاران سازمان برای پوشش رسانه ای برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در ایام تعطیلات نوروز 1401 را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 11 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران شرق تاغرب استان در مورخه 19/12/1400 تقدیم حضور می گردد.


------------------------------
تقویت همکاری صدا و سیمای مرکز مازندران با پلیس در تعطیلات نوروز1401 
مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان مازندران در دیدار با سردار "میرزایی" از اعلام آمادگی صدا و سیما برای پوشش رسانه ای برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در ایام تعطیلات نوروز 1401 خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه هم اندیشی فرماندهی انتظامی استان مازندران و اداره کل صدا و سیمای مرکز استان با محوریت تقویت همکاری های مشترک و برنامه ریزی برای ایام تعطیلات نوروز 1401 با حضور سردار "مرتضی میرزایی"، "هادی ابراهیمی" مدیر کل صدا و سیمای مازندران، سرهنگ "ساداتی" معاون فرهنگی اجتماعی پلیس، "صمدی" قائم مقام صدا و سیما، "وحیدی" معاون سیما ، دارابی معاون صدا ، "فتح الهی" معاون خبر ، "حسینی" معاون فضای مجازی و "رحمانی" مدیر روابط عمومی در دفتر مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد.
در این جلسه مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان ضمن مهم برشمردن امنیت و اشاره به زحمات همکاران فرماندهی انتظامی استان، آمادگی کامل خود و همکاران سازمان برای پوشش رسانه ای برنامه های فرهنگی و اجتماعی پلیس در ایام تعطیلات نوروز 1401 را اعلام کرد.
* تخصص و تعهد از خصایص برجسته کارکنان صدا و سیما است
فرمانده انتظامی استان مازندران در این دیدار ضمن تشکر از همکاری تنگاتنگ صدا و سیمای مرکز مازندران با سبز پوشان انتظامی استان، تخصص و تعهد همکاران صدا و سیما را از خصایص برجسته آنان دانست.
سردار میرزایی، تصریح کرد: فرماندهی انتظامی و صدا و سیما را می توان در حوزه های مختلف اجتماعی همراه و همکار در تعامل کامل با یکدیگر معرفی کرد.
وی با اشاره به در پیش رو سفر ریاست جمهوری، چهارشنبه آخرسال و نوروز 1401 اظهار امیدواری کرد: ماموریت های محوله در خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان مازندران با همکاری همیشگی صدا و سیما و سایر سازمان ها با موفقیت به اجراء در آید.
فرمانده انتظامی استان مازندران در پایان سخنان خود، آمادگی کامل انتظامی استان را در خصوص ماموریت های پیش رو مخصوصاً ایام نوروز 1401 اعلام کرد.
* برنامه سازی و تولید محتوا یکی از مولفه های آگاهی بخشی و آموزش همگانی است
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس مازندران در ادامه این نشست با تقدیر از زحمات صدا و سیمای مرکز مازندران، همکاری تنگاتنگ معاونت خبر، سیما، صدا و فضای مجازی را قابل تقدیر دانست و گفت: در بحث خبر قدردان زحمات همکاران هستیم و گزارش های ویژه خبری در حوزه های مختلف برای ما بسیار ارزشمند است.
وی، اهمیت آگاهی بخشی، آموزش همگانی مردم، برنامه سازی و تولید محتوای تخصصی را یکی از مولفه های ضروری دانست و گفت: انتظارات ما در بخش های مختلف خبر، سیما، صدا و فضای مجازی و استفاده از نظرات کارشناسان بخش های مختلف در برنامه های متنوع برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی کامل تر بوده و ما با برنامه ریزی مدون و آگاهی کامل برای همکاری تنگاتنگ، دست همکاران صدا و سیمای مرکز مازندران را به گرمی می فشاریم.
سرهنگ ساداتی در پایان با تقدیر مجدد از زحمات همکاران در بخش های مختلف صدا و سیما، اظهار امیدواری کرد: نتیجه همکاری های تنگاتنگ دو سازمان منجر به تقویت آرامش و امنیت مردم استان خواهد شد.

-------------------------

انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در بابل 
فرمانده انتظامي شهرستان بابل از انهدام باند سارقان سیم و کابل برق با 30 فقره سرقت خبر داد 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در شهر بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت ماموران انتظامی پس از چند روز کار اطلاعاتي و انجام تحقیقات پليسي موفق به شناسایی یک باند 4 نفره سرقت در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابل تصريح کرد: با هماهنگی های قضائی، متهمان در عملياتی ضربتی دستگير شدند و در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت سیم و کابل برق اقرار کردند.
سرهنگ شالیکار با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده با صدور حکم قضائی روانه زندان شدند، از شهروندان خواست: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات در مورد هرگونه مسئله امنیتی از طریق سامانه 110، کلانتری و یا پاسگاه محل سکونت خود، پلیس را در ایجاد امنیتی پایدار یاری کنند.

-------------------

کشف 14 دستگاه تجهیزات تولید ارز دیجیتال در بابلسر 
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از کشف 14 دستگاه تولید ارز دیجیتال به ارزش 4 میلیارد ریال خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسین زارع در تشریح این خبرگفت: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا به عنوان یکی از مهمترین اولویت های پلیس در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی در این شهرستان شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: متهم که با مقاصد سودجویانه اقدام به نصب دستگاه های تولید ارز دیجیتال کرده بود، با انجام اقدامات اطلاعاتی شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
سرهنگ زارع از کشف 14 ماینر قاچاق به همراه متعلقات آن در بازرسی از محل مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: برابر نظر کارشناسان ارزش تجهیزات کشف شده بیش از 4 ميليارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

-----------------------

دستگیری سارقان اماکن خصوصی در محمودآباد 
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگيري سارقان حرفه ای اماکن خصوصی با 13 فقره سرقت، خبر داد 
به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت منازل در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.
وی افزود: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی مأموران پلیس آگاهی، با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیر 2سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ حسین زاده تصریح کرد: متهمین در بازجویی های اولیه به 13فقره سرقت اماکن خصوصی از قبیل موتور برق، کولر، یخچال و ... در سطح شهرستان محمودآباد اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در پایان خاطرنشان کرد: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در حال پیگیری است.

-----------------------

کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق در سوادکوه 
فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق و توقیف یکدستگاه خودروی باری خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی اجراي طرح مقابله با قاچاق کالا موفق به شناسائي عاملان قاچاق چوب در اين شهرستان شدند.
وی افزود: ماموران در حین گشت زنی در محور شهر زیرآب با مشاهده یک دستگاه خودرو باری حامل چوب جنگلی مشکوک و با بررسی مدارکش، مشخص شد چوب ها فاقد هرگونه مجوز قانونی هستند.
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه با بيان اينكه در بازرسي از خودرو مورد نظر، 2 تن چوب جنگلی قاچاق كشف و یک نفر دستگیر شد، تصریح کرد: چوب‌های کشف شده با هماهنگی قضائی براي سير مراحل قانوني به سازمان تعزیرات تحویل داده شد.
سرهنگ اکبری در پايان از عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سريعاً به پليس110 اطلاع دهند.

------------------------

باند سارقان دوچرخه با 16 فقره سرقت در بابل 
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگيري سارقان دوچرخه با 16 فقره سرقت، خبر داد 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد زمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در پي وقوع چنين فقره سرقت دوچرخه در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: ماموران کلانتري 12 کشاورز اين فرماندهي با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسايي سارقان دوچرخه در سطح حوزه استحفاظی خود شدند.
 فرمانده انتظامی شهرستان بابل تصریح کرد: سارقان دستگير شده در بازجويي هاي پليسي به 16 فقره سرقت دوچرخه اعتراف که پس از تشکيل پرونده، جهت سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شدند.
سرهنگ شالیکار در پايان از شهروندان خواست: توصيه هاي پليس را در حفظ و نگهداري اموال خود جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوک موضوع را سريعاً با شماره تلفن110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

-----------------------

چهارشنبه آخرسال، باید ها و نباید ها 
فرهنگ سازی در زمینه چهارشنبه آخرسال می تواند بخشی از جهاد تبیین باشد تا شاهد نفوذ فرهنگ منحط غرب در بین جوانان نباشیم. 
استفاده از ترقه های گوناگون و ساخت بمب های دستی تحت عنوان نارنجک و ... نشان می دهد، ذهن جوانان در این عرصه به سمت یک رقابت خطرناک برای به رخ کشیدن قدرت انفجار بمب های دست ساز خود پیش رفته است.
در این مسیر بدون اینکه به پیامد این کار فکر کنند، تنها به فکر ایجاد لحظاتی توام با لذت های کاذب ناشی از انفجارهای متفاوت هستند و همین تفکر و سلیقه باعث شده تا افراد سودجو برای استفاده از این بازار آماده و پاسخ به تقاضای ایجاد شده آلات و ادوات مختلفی را برای عرضه در بین جوانان آماده نمایند.
این که مسئولان در این روزها به فکر آماده سازی چند ویدئو از اتفاقات سال های قبل و تنظیم پیام های هشداری در این خصوص و بسیج رسانه های مختلف برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار هستند، کاری است پسندیده و لازم، ولی کافی نیست.
ارائه آمار کشف تعدادی ترقه و فشفشه از چند دست فروش و آماده باش نیروهای انتظامی، امدادی و اورژانسی در چند شب به خصوص هم در این حوزه لازم است ولی کافی نیست.
هشدار و اخطار به فروشندگان سرنج و اکلیل و کنترل بیشتر برخی فروشنده های سابقه دار برای جلوگیری از اتفاقات و به بار آمدن خسارات جبران ناپذیر هم لازم است ولی کافی نیست.
برای مبارزه با استحاله این رسم قدیمی که به درستی با پیام پاکی و پاکیزگی و مهربانی و برگزاری جشن و شادمانی و تقسیم شادی با دوستان و اشنایان برگزار می شد، نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه و تقویت این سنت قدیمی است، سنتی که بنا به هر دلیلی از قدیم الایام انجام می شده و اکنون جای خود را به یک بدعت خطرناک داده است.
وقتی یک جوان یا نوجوان برای تخلیه هیجان خود از بمب های دست ساز استفاده می کند یعنی یک نیاز برای تخلیه هیجان در این رده سنی وجود دارد که به جای سرکوب کردن باید آن را هدایت کرد.
فرهنگ سازی در این زمینه در طول سال و پرداختن به اهداف اصلی این جشن قدیمی و روشنگری برای جوانان و نوجوانان و آشنائی بیشتر آنان با سنت های بومی و رسوم ایرانی می تواند بخشی از جهاد تبیین باشد تا شاهد نفوذ فرهنگ منحط غرب در بین جوانان نباشیم. جهادی که در همه عرصه ها برای کشور امری لازم و ضروری است .
جوانان ایران باید بدانند پیشینیان با چه اهدافی آتش روشن می کردند و پریدن از روی آتش یعنی چه؟ آنها باید بدانند، رسم کاسه زنی و پخش آش مخصوص چهارشنبه آخرسال که با استفاده از برخی گیاهان داروئی و طبق نسخه طب سنتی آماده می شده از جمله رسومی  بوده که برای تالیف قلوب هم میهنان و آشنایان و عبور از هرگونه ناپاکی و رفتن به استقبال سال نو و بهار طبیعت بوده است.
جمع آوری خار و خاشاک اضافه کوچه ها و خیابان ها و پاکسازی محیط از سرشاخه های خشکی که با رسیدن بهار هرس شده و به زمین می افتد، شاید یکی از اهداف برگزاری این سنت کهن باشد .
تبیین اهداف برگزاری این رسم دیرینه و هدایت انرژی بالقوه جوانان به این مسیر نه تنها خدشه ای به آداب، رسوم، اعتقادات و باورهای مذهبی وارد نمی کند، بلکه جوانان ایرانی را از پیروی بدون هدف و کورکورانه از برخی جشن های بی محتوای غربی همچون هالووین، ولنتاین و ... دور کرده و با تقویت هویت ایرانی اسلامی، حرکت در مسیر وطن پرستی و میهن دوستی و دین باوری را در فضایی آکنده از مهر و محبت برای آنان فراهم می کند.
چهارشنبه سوری نزدیک است و با کمال تاسف باید آماده شنیدن اخبار ناخوشایندی از قطع عضو، سوختگی شدید، تخلیه چشم، پارگی پرده گوش و ... جوانان و نوجوانانی باشیم که نا آگاهانه این مسیر را انتخاب کرده اند.
بیاییم در این خصوص با جوانان این مرز و بوم که فرزندان ما هستند همراهی کرده و در حقیقت آنان را در این مسیر با خود همراه کنیم .
گردآورنده : مرتضی زیاری معاونت فرهنگی و اجتماعی مازندران خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار