تعداد جان باختگان کاروان زائران مهابادی در حادثه رمی جمرات در منا به 11 نفر افزایش یافت و 13 نفر همچنان مفقود هستند
کد خبر: ۱۰۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۹ 30 September 2015

تابناک آذربایجان غربی: روز دوشنبه(۶مهرماه) دو تن از افراد مفقودی و مصدوم زائر مهابادی نیز به جمع جان باختگان زائر حادثه منا پیوستند و به این ترتیب شمار افراد فوت شده این کاروان در حادثه رمی جمرات به عدد یازده رسید.

«شاهین حق شناس» معاون حج و زیارت آذربایجان غربی ضمن تایید این خبر در گفتگو با ایرنا اسامی افراد جانباخته این حادثه را حسن افشون، عبدالله رادپور، عصمت حسامی، شریف عماد ارشد، ابوبکر یوسفی، اسمعیل اسپوکه، عزیز چاچ، زلیخا حاجی زاده، مریم سلطانی، محمد امین پیروتی و یوسف شیخی ذکر کرد.

حق شناس گفت: از مجموع افراد فوتی دو تن از اهالی شهرستان نقده، یک نفر از میاندوآب و یک نفر نیز از پیرانشهر هستند که به همراه کاروان زایران مهاباد عازم خانه خدا شده بودند.

وی اضافه کرد: در این حادثه دو نفر از حجاج مهابادی نیز به اسامی عمر خلیلی و رحیم سالک مجروح بوده و در بیمارستان بستری شده اند.

حق شناس با بیان اینکه هنوز ۱۳ نفر از زایران مهابادی مفقود هستند، اظهار کرد: زهرا الیاسی، سلیم ایور، عثمان پیروتی، عبدالناصر پیروتی، اسماعیل چوپان نیک، بایزید حیران، عبدالله خادمی، حسن خان پایه، احمد شاهی اقدم، زینب عبدیان، گلی قادری، نازدار محمدی و محمود عزیزیان نیز جزو افراد مفقودی این حادثه هستند.

وی بیان کرد: ورود حجاج کاروان مهاباد در قالب دو پرواز در روزهای ۱۳ و ۱۴ مهرماه به ترتیب در ساعات ۱۲٫۳۰ و ۱۳٫۳۰ از جده به طرف فرودگاه ارومیه خواهد بود.

در حادثه مرگباری که صبح روز پنجشنبه هفته گذشته در اثر ازدحام جمعیت در رمی جمرات در منا رخ داد، تاکنون ۲۲۸ نفر از زایران ایرانی جان باخته، ۲۴۶ نفر مفقود و ۲۷ نفر نیز مجروح هستند.

کاروان سفر حج تمتع مهاباد به شماره ۱۲۰۱۲ متشکل از ۵۲ نفر زائر مرد و ۶۸ نفر زائر زن ۱۳ شهریورماه از طریق فرودگاه ارومیه به این سفر زیارتی اعزام شد.

حجاج آذربایجان غربی امسال در قالب ۱۶ کاروان متشکل از هشت کاروان اهل سنت و هشت کاروان اهل تشیع سازماندهی شده و به خانه خدا اعزام شدند که تنها کاروان زایران مهابادی دچار حادثه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار