رییس‌کل دادگستری استان یزد گفت: مسئولان برای رفع مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار که مورد ناکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت مردمی سیزدهم است ،همکاری کنند.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳ 06 March 2022

به گزارش ایرنا، غلامحسین دهشیری روز یکشنبه در نشست ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان که در مهریز برگزار شد افزود: تحقق توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در رفع موانع برای تولید و خودکفایی باید محور تمامی فعالیت‌ها باشد .

وی با بیان اینکه دولت و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد تولید توصیه و اقدام می کنند، ادامه داد: برای حل مشکل و کمک به تولید و اشتغال پایدار باید همه مسئولان به دولت بیش از گذشته حمایت و همراهی کنند.

همچنین دبیر نشست ستاد اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اداره کل دادگستری استان یزد گفت: تعیین تکلیف واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید محور نشست ستاد یادشده است که در مناطق مختلف استان پیگیری می‌شود.

محمدرضا حدادزاده افزود: کمیته‌های تخصصی با حضور دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان بخش خصوصی، موارد را بررسی و کار کارشناسی انجام می‌دهند و مطابق دستورالعمل های اجرایی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در ستاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این راستا مصوبه هایی در چارچوب قانون تصویب می‌ شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای حمایت از تولید و اشتعال مکلف به اجرای آن هستند گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۳۰۰ درخواست در دبیرخانه ستاد ثبت شد و بیش از ۷۰ درصد مصوبه ها اجرا شده است.

وی با اشاره به بررسی مشکل هشت واحد تولیدی و صنعتی در این جلسه بیان کرد: بیشتر مشکل مطرح شده در حوزه بانکی ، تسهیلات و بازپرداخت وام و واگذاری زمین و آب منطقه‌ای است هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی از دیگر اهداف ستاد است که باید پیگیری شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و دارای پنج شهرک صنعتی شامل شهید چمران ، ۱۹۶ هکتاری ، یزد مهر، هرفته و ناحیه صنعتی بهادران با اشتغالزایی چهار هزار نفر است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت سه هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد که ۸۰ درصد اشتغال استان مربوط به حوزه صنعت است.

یزد چهارمین استان صنعتی کشور است و با ۵۰ نوع اندیس معدنی و حدود ۲ میلیارد تن ذخیره قطعی پس از کرمان دومین استان معدنی ایران است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار