تابناک- درخت و درخت‌کاری مسئله مهمی است که باید در هر جامعه‌ای مورد تاکید قرار گیرد تا چرخه از بین رفتن درختان کند‌تر شود، به همین جهت به مناسبت روز درختکاری ۳۰ هزار اصله نهال در هرمزگان کشت خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 06 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان رضا مویدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در این باره اظهارداشت: درختکاری امری خطیر و مهم برای جامعه است که لازم است با دقت این مهم در استان انجام شود لذا از روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان درخواست کرده‌ایم به مناسبت روز درختکاری از کشت گونه‌های مزاحم و مهاجم در عرصه های طبیعی وشهرها خودداری کنند تا بعدها دچار چالش‌هایی در این باره نشویم. 

وی افزود: برای رسیدن به اهداف درختکاری و جنگل‌کاری باید  از ظرفیت جوامع محلی و بهره‌برداران و همیاران طبیعت استفاده کنیم چرا که ورود آن‌ها به این عرصه می‌تواند  عاملی برای ایجاد انگیزه و اشتیاق بیشتر برای حفظ، نگهداری و آبیاری گونه‌‌های متناسب با اقلیم باشد. 

مویدی تاکید‌کرد: یکی از مباحثی که در بحث درختکاری اجرا خواهد شد نواختن زنگ نهال کاری در روز 15 اسفند در مدارس  است که این امر می‌تواند باعث انگیزه بیشتر و فرهنگسازی و ترویج فرهنگ حفظ منابع طبیعی در بین دانش آموزان باشد.

محمد نور موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز اظهارداشت: مراسم درختکاری در روز 15 اسفند در محل نهالستان باغوی بندرعباس با حضور استاندار و مسئولان دستگاههای اجرایی برگزار شده و مابقی برنامه مطابق روزشمار هفته منابع طبیعی با حضور مردم و مسئولان و تشکلها و جوامع محلی در شهرها و روستاهای سراسر استان برگزار خواهدشد. 

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه آبخیزداری و منابع طبیعی یکی از اقدامات مهم ما است و امسال خیرین 30میلیارد تومان در حوزه سازه‌های آبخیزداری هزینه کرده‌اند و طی برنامه‌ریزی انجام شده یکی از خیرین هرمزگانی در حضور رئیس‌جمهور تقدیر خواهدشد تا عاملی برای ایجاد انگیزه بیشتر جهت فعالیت های خیرین شود. 

موسوی بیان‌کرد: همزمان با سراسر کشور 30هزار اصله نهال در هرمزگان اعم از گونه های مثمر و متناسب با اقلیم منطقه و سازگار در هر شهرستان کشت می‌شود و همچنین در برنامه داریم که به یاد شهدای کرونا در مراکز درمانی نهالی کشت شود. 

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار