تابناک- استاندار هرمزگان با اعلام خبر برگزاری اجلاس نمایندگان اکو در بندرعباس گفت: بین‌المللی شدن هرمزگان مهم‌ترین گام در توسعه استان است چرا که ما نمی‌توانیم صرفا با فعالیت‌های داخلی به توسعه برسیم.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴ 27 February 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست خبری پیرامون برگزاری اجلاس نمایندگان سازمان‌های همکاری اقتصادی اکو در بندرعباس اظهارداشت: در روزهای یازدهم و دوازدهم اسفندماه میزبان اجلاس سفرای کشورهای عضو اکو خواهیم بود و اینکه ما توانستیم 10عضو این اجلاس را در بندرعباس دور هم جمع کنیم می‌تواند برای توسعه استان بسیار پیش‌برنده باشد.
وی افزود: استان هرمزگان می‌تواند مزیت ویژه ترانزیت را داشته باشد و معتقدیم  راز توسعه و پیشرفت بنادر بیشتر از اینکه در خود بندر باشد در پس‌کرانه‌های بندر است و یک سری مزیت‌های بندری در پس‌کرانه وجود دارد و علاوه بر برنامه‌هایی که دولت در بنادر دارد این اجلاس یک گام موثر تسریعی برای توسعه پس‌کرانه بنادر است.

استاندار هرمزگان بیان کرد: بین‌المللی شدن هرمزگان مهم‌ترین گام در توسعه استان است چرا که ما نمی‌توانیم صرفا با فعالیت‌های داخلی به توسعه برسیم و باید مشابه برخی از همسایگان فعل بین‌المللی شدن را نیز صرف کنیم.

دوستی بیان‌کرد: امیدواریم همزمان با توافقاتی که در وزارت راه انجام خواهد شد ما بتوانیم توافقات ویژه‌ای در بازگشایی دفاتر کنسولگری‌ها در استان داشته باشیم و گسترش و تعمیق روابط با کشورهای منطقه بسیار پیش‌برنده خواهد بود.

وی عنوان‌کرد: این اجلاس و توسعه بندر شهید رجایی و استفاده از خاک ایران برای ترانزیت منطقه می‌تواند گام موثری برای اقتصاد منطقه باشد که با کمک دیپلماسی محقق می‌شود؛ استان هرمزگان همچنین می‌تواند بستری مناسبی برای صادرات داشته باشد و صادرات مجدد و ترانزیت در راستای فعال سازی ظرفیت‌های قابل توجهی است که در استان وجود دارد.
استاندار هرمزگان بیان‌کرد: ما موضوعات مشخصی  را با هریک از ده عضو اکو مشخص کرده‌ایم و کارگروه‌های مشترکی را هم یا تشکیل دادیم یا در حال تشکیل هستیم و خیلی امیدوار هستیم بتوانیم در حاشیه اجلاس از سند جامع سرمایه‌گذاری استان هرمزگان رونمایی کنیم .
دوستی اضافه‌کرد: بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری هرمزگان به زبان‌های مختلف در حال تدوین است که در اختیار سفرای کشورها قرار خواهد گرفت و آن‌ها هم در این مسیر به تکمیل شدن آن  ما کمک خواهند کرد.
انتهای پیام/865

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار