مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان یزد: منابع آبی مهریز به شدت آلوده شده و برای اصلاح این وضع به تسریع در اجرای طرح فاضلاب با هزینه ۱۰۰میلیارد تومانی پرداختیم.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۸ 18 February 2022

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز یزد، علیدوست در ارتباط زنده با خبر۲۰ شبکه یزد گفت: اجرا و جمع آوری فاضلاب از شاخص‌های اصلی جوامع پیشرفته و از الزامات شهرسازی به شمار می‌آید که در چند شهرستان استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه الزام اجرای این طرح در مهریز دوچندان است افزود: منابع آبی محدود مهریز در بافت مسکونی شهر واقع شده و متاسفانه این منابع در سال‌های اخیر به دلیل نفوذ فاضلاب‌ها آلوده شده و نیترات که شاخص آلودگی آب محسوب می‌شود به دو یا سه برابر رسیده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان ادامه داد: پوکه‌های قنات و گسل‌های شهرسستان سبب شده تا این فاضلاب به منابع نفوذ یافته و آن را آلوده کند.

علیدوست خاطرنشان ساخت: برای اینکه آب سالمی را در اختیار مردم مهریز قرار دهیم، منابع آب این شهرستان را با آب انتقالی مختلط کردیم، اما آب انتقالی ناپایدار است و هر لحظه ممکن است قطع شود و بر این اساس آب کفاف مردم را ندهد.

وی تأکید کرد که با توجه به افزایش بافت مسکونی و جمعیت در این شهرستان مجبور هستیم از این منابع محدود حراست کرده و بهترین کار اینست که به سرعت طرح فاضلاب را اجرا کنیم.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان با اشاره به هزینه ۵۰۰میلیارد تومانی و نیاز به این مبلغ برای تکمیل طرح گفت: اینکه گفته می‌شود آب از شهرستان خارج می‌شود، به هیچ وجه درست نیست بلکه این پساب‌ها که از تصفیه فاضلاب به دست می‌آید، در اختیار صنعت قرار گرفته و به جای آن، آب شرب جایگزین می‌شود.

برچسب ها: فاضلاب ، مهریز ، اعتبار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار