استاندار خوزستان با اشاره به حضور باشکوه مردم خوزستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: وظیفه خودم می‌دانم از تمامی مردم خوزستان که با موقعیت‌شناسی در این راهپیمایی شرکت کردند تشکر و قدردانی کنم.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 12 February 2022

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان صادق خلیلیان روز شنبه در گفت‌وگوی زنده رادیویی افزود: مردم خوزستان با وجود برخی از سختی‌ها، همچنان پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند. مردم، قدردان زحماتی که در طول بیش از چهار دهه در خوزستان و کشور کشیده شده، هستند. ملت شریف ایران و مردم خوزستان به صحنه آمدند و حماسه باشکوهی را به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه دهه فجر، دهه‌ای برای جشن پیروزی است و مردم قدردان بازگشت عزت ملی خود هستند افزود: انقلاب اسلامی به یک صد سال  استبداد و استعمار و غارت منابع ایران پایان داد. اکنون براساس توانایی‌ خود، کشور را می‌سازیم و طبیعی است دشمنان که منافع خود را از دست داده‌اند سعی می‌کنند ما را با جنگ، فتنه‌های مختلف، جنگ‌های نیابتی در اطراف ما زیر فشار قرار دهند که خوشبختانه با شکست روبه رو شده‌اند.

خلیلیان بیان کرد: دشمنان، یک دهه، اقتصاد ما را محاصره کردند که خوشبختانه، این تحریم‌ها اکنون نیز بی‌اثر شده‌اند. دشمن اعتراف کرد که قرار بود اقتصاد ایران دچار فروپاشی شود اما این اتفاق به وقوع نپیوست؛ اقتصاد ایران بزرگتر از آن است که این فروپاشی در آن اتفاق افتد در نتیجه آنها به پای میز مذاکره آمدند.

وی با تاکید بر اینکه باید بر اساس توانایی‌های داخلی کشور را  ساخت و در کنار آن نیز مذاکرات اگر به نتیجه برسد سبب هم‌افزایی می‌شود توضیح داد:ملت ایران توانمند است و در خوزستان توانایی‌های بسیار بزرگی در صنایع، کشاورزی و پزشکی وجود دارد به طوری که از خارج از کشور برای تحصیل و درمان به خوزستان مراجعه می‌شود.

استاندار خوزستان افزود: مردم با وجود اینکه مشکلات و سختی‌ها را می‌دانند و نسبت به تورم و گرانی گلایه‌ دارند همچنان در صحنه حضور دارند اما به یاری خداوند تورم‌ و گرانی‌ برطرف می‌شود و عزم دولت برای خاتمه دادن به مشکلات جزم است.

وی با اشاره به اینکه در کشور و خوزستان پیشرفت‌های بزرگی از نظر شاخص‌های بین‌المللی را شاهد هستیم ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ شاخص‌های بین‌المللی و مقایسه‌ای که سازمان UNDP با شاخص توسعه انجام داده، کشور ایران از شاخص توسعه ضعیف در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به شاخص توسعه بالا در دهه منتهی به ۲۰۲۰ رسیده‌ است.

خلیلیان با اشاره به اقدامات و پیشرفت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور و به تبع آن در خوزستان انجام شده است گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از روستاها از کمترین امکانات همچون آب، برق و راه محروم بودند  اما به یُمن خدمات جهاد سازندگی و نظام مقدس جهوری اسلامی اقدامات بزرگی انجام شد و حدود ۱۰ سال قبل، جشن برق‌دار شدن آخرین روستای بالای ۲۰ خانوار را در کشور گرفتیم.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه‌های پزشکی، صنعتی، کشاورزی، فنی و قراردادن ماهواره در فضا، نانو و بیوتکنولوژی به دستاوردهای چشمگیری دست یافتیم.

استاندار خوزستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت در اهواز گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگی حضور داشتند که نیازهای صنعت نفت در خوزستان و استان‌های همجوار را تامین می‌کنند و حتی از خارج از کشور برای عقد قرارداد به این نمایشگاه آمده بودند. در این نمایشگاه شاهد رونمایی از مته‌هایی بودیم که در سطح دنیا فقط چند کشور، توان ساخت آنها را دارند.

خلیلیان بیان کرد: در عین حال مردم قدردان هستند اما مشکلاتی نیز در استان خوزستان ناشی از هشت سال غفلت‌ها و بی‌تدبیری‌ها وجود دارد که در این رابطه عزم دولت جزم شده است تا با قدرت، مشکلات برطرف شود؛ در هفته‌ای که گذشت نیز از ۸۹ پروژه‌ در خوزستان که بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و توسعه استان صرف آنها شده است، رونمایی کردیم.

وی گفت: به دنبال فعال کردن صنایع نیمه‌فعال در خوزستان که در هشت سال گذشته غیرفعال شده‌اند هستیم تا اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار