مدیر بهره‌برداری سد جره رامهرمز شرکت بهره‌برداری از سد، نیروگاه و شبکه‌های آبیاری زهره و جراحی از تعویض اشل¬های ترازگیری دریاچه سد مخزنی جره خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 05 February 2022

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، مهدی مختاری گفت: 20 درصد از اشل های ترازگیری سد جره رامهرمز تعویض و نوسازی شد.

مدیر سد مخزنی جره رامهرمز ادامه داد: اندازه گیری حجم و تراز آبی سدها با بهره گیری از توپوگرافی مخزن یا بصورت الکترونیکی مثل استفاده از سنسورهای دیجیتال و یا بصورت اندازه گیری ایستابی با استفاده روش اشل و کدهای ارتفاعی در سدها صورت می پذیرد.

وی افزود : با توجه به اینکه روش های مدرن در حال جایگزینی روش های قدیم است اما عموما پایه اندازه گیری دقیق سدها با استفاده از کدهای ارتفاعی اشل است که گاها به دلیل  وجود خطا در روشهای الکترونیکی روش اشل خوانی مرجع و معیار اندازه گیری محسوب میشود.

وی در تشریح اهمیت اشل ها گفت: در سد مخزنی جره رامهرمز حدود 60 اشل در دریاچه سد قرار گرفته که بدلیل املاح موجود در آب دچار خوردگی و فرسودگی شده و گاها قابل قرائت نیستند که با برنامه ریزی های انجام شده 20 درصد از اشل های سد که با کاهش تراز سد در دسترس بودند با ورق های آلومینیومی و برچسب ها و رنگ های نانو بازسازی شدند.

مختاری در پایان با بیان اینکه اطلاعات دقیق در مورد میزان آب ذخیره شده در مخزن سد به برنامه ریزی و بهبود مدیریت منجر می شود گفت: امیدوارم با برنامه ریزی های صورت گرفته بتوانیم تمام اشل های سد را در فرصت های آینده بازسازی کنیم.

برچسب ها: سد ، جراحی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار