تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان برای ترخیص فوری محموله‌های دو کشتی حامل ۱۳۴ هزار تن جو وارداتی در بندر شهید رجایی بندرعباس، دستور ویژه قضایی صادر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 31 January 2022

به گزارش تابناک هرمزگان  مجتبی قهرمانی در بازدید از بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: این محموله بعلت نبود تعامل، پیگیری نشدن و ناهماهنگی میان نهاد‌های متولی و حجم زیاد جو وارداتی موجود در کشتی ها، چهار ماه بلاتکلیف در دریا رها شده و در معرض خطر ضایع شدن قرار گرفته است.
وی گفت: براین اساس مقرر شد با انجام آزمایش‌های لازم و مشخص شدن وضعیت سلامت این محموله ها، هرچه سریعتر تخلیه کامل کشتی صورت گیرد و برای تأمین بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور به استان‌های مختلف فرستاده شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با تاکید بر ترخیص فوری دیگر محموله‌های بزرگ موجود در انبار‌های بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: باید بیش از ۱۷ هزار تن ذرت و کنجاله سویا، از ۱۰ درصد کالا‌های اساسی باقی مانده این بندر هم ترخیص، و پس از بارگیری به سراسر کشور فرستاده شود.


مجتبی قهرمانی افزود: اطمینان از سلامت کالا‌ها و محموله‌های وارداتی، جلوگیری از خدشه دار شدن اعتماد فروشندگان خارجی، حفظ اعتبار سرمایه داران و خریداران کالا‌ها، صیانت از حقوق عامه، نظارت بر اجرای قانون و رسیدگی به جرایم و تخلفات احتمالی مهمترین اهداف و برنامه‌های مسئولان قضایی است.
گمرک شهید رجایی بندرعباس، بزرگترین گمرک ایران است که به تنهایی بیش از ۵۵ درصد صادرات و واردات و ۷۰ درصد ترانزیت کشور را برعهده دارد.
سالانه حدود صد میلیون تن کالا در گمرک شهید رجایی بندرعباس تخلیه و بارگیری می‌شود که این معادل تخلیه و بارگیری ۹۰ درصد کالا‌های کانتینری کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار