معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای یزد: با تشکیل کارگروهی ویژه، طرح‌های مورد نیاز استان در زمینه تامین منابع آبی جدید و بازتخصیص آب تعریف خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 31 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، علی ارمی افزود: در سال جاری با پیگیری‌های انجام شده، طرح‌های جدیدی تعریف و مراحل لازم برای اجرایی شدن را طی می‌کند.

وی خط سبز آبرسان صنایع را از جمله این طرح‌ها اعلام کرد که به منظور باز تخصیص آب، عملیاتی شده و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و راهبری این شرکت مراحل طراحی و آغاز فرایند برگزاری مناقصه را طی می‌کند.


به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای، با انجام این طرح حداقل ۲.۲ میلیون متر مکعب آب کیفی به آب شرب اضافه و در فاز نهایی، این رقم به ۴.۲ میلیون متر مکعب می‌رسد.


ارمی، دستاورد‌های این طرح را افزایش میزان آب کیفی شرب با جایگزینی پساب، کاهش تبعات ناشی از انباشت پساب در تصفیه خانه فاضلاب یزد، کاهش برداشت آب زیرزمینی و بهبود سفره‌های آب عنوان کرد.


وی یکی دیگر از طرح‌های مطالعاتی که با معاونت پژوهشی دانشگاه یزد منعقد شده را بحث شناسایی زون‌های گسله آبدار ذکر کرد که پس از انجام این کار پژوهشی و در صورت نتیجه بخش بودن، امکان تامین بخشی از نیاز آب مورد نیاز شرب از این منابع میسر خواهد شد.


ارمی، دستاورد‌های این طرح را بررسی فنی شناسایی منابع آب موجود و قابل استفاده، تامین بخشی از نیاز آب محدوده مورد مطالعه و جایگزینی آب غیرکیفی با آب کیفی اعلام کرد.

 

برچسب ها: آب شرب ، تامین ، مناقصه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار