تابناک-رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با تمام امکانات به عنوان ستاد معین مناطق سیل زده هرمزگان از فردا در منطقه حضور پیدا خواهد کرد و بازسازی مناطق سیل زده را عهده دار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 29 January 2022

 اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن کشور در حاشیه بازدید از روستاها و منازل تخریبی ناشی از بارندگی های اخیر شهرستان رودان اظهار داشت: طی این بازدید وضعیت  مناطق سیل زده بررسی شده که بنا بر آمارها و پرونده‌های تشکیل شده،  1731 واحد نیازمند تخریب و نو سازی هستند.

وی افزود: هزار و ۴۹۵ واحد نیز نیازمند تعمیرات اساسی هستند.

نیکزاد با اشاره به زلزله واقع شده در منطقه فین گفت: بنیاد مسکن تمام امکانات خود را در آن مناطق مستقر کرده است اما با توجه به سیل در شرق هرمزگان بنا بر برآورده و بررسی ها به نوعی زندگی مردم در این مناطق مختلف شده است از این رو برای جبران خسارات سیل زدگان بنیاد مسکن استان اصفهان در شرق هرمزگان مستقر خواهد شد.

نیکزاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با تمام امکانات به عنوان ستاد معین مناطق سیل زده هرمزگان  از فردا در منطقه حضور پیدا خواهد کرد و بحث بازسازی مناطق سیل زده را عهده دار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده سیمان مورد نیاز جهت احداث واحد های تخریب شده از سوی بنیاد مستضعفان تامین خواهد شد.

وی از تصویب اعطای تسهیلات به سیل زدگان شرق هرمزگان در اولین جلسه هیات دولت خبر داد و گفت: قطعا انجام بازسازی واحد های مسکونی منوط به مصوبه نیست.

نیکزاد با اشاره به اینکه عملیات بازسازی مناطق زلزله هرمزگان نیز به سرعت در حال انجام است گفت: تسهیلات زلزله زدگان نیز با سود ۵ درصد به آنها پرداخت خواهد شد.

وی گفت: اجرای طرح هادی در مناطق سیل زده هرمزگان حتی از متوسط کشوری هم پایین تر است و این موجب ورود آب به منازل مردم شده است.

نیکزاد در پایان از تخصیص قیر رایگان برای احداث طرح هادی در روستاهای سیل زده خبر داد.

 رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز جمعه با حضور در شهرستان رودان به همراه نماینده مردم شرق هرمزگان، سرپرست فرمانداری رودان، امام جمعه ، مدیر کل بنیاد مسکن هرمزگان و جمعی از مسوولان محلی از منازل تخریب شده ناشی از بارندگی های اخیر در روستاههای قلعه تپه، درمکو و جعفرآباد بخش رودخانه و محله گلستان شهر رودان بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار