تابناک-وزیر صنعت، معدن وتجارت، ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم با به ظرفیت رسیدن آلومینیوم جنوب در گام دوم ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱ 14 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان؛ سیدرضا فاطمی امین در حاشیه بازدید از واحد تولیدی آب آشامیدنی یام یام در بندرعباس گفت: در روز گذشته آلومینیوم جنوب به ظرفیت 300 هزار تن در سال رسید که این نوید بخش رسیدن به جایگاه بسیار خوب در صنعت آلومینیوم است .
وی گام دوم را ایجاد صنایع بالادستی و پایین دستی آلومینیوم دانست و اظهار داشت: صنایع بالادستی عمده موارد آن تولید برق است که در جوار این کارخانه نیروگاه یکهزار مگا وات در حال احداث است و مورد دیگر آلومینا است که عمده بوکسید و آلومینا مورد نیاز برای آلومینیوم را به دلیل نبود ذخایر کارخانجات آلومینیوم این مواد اولیه را وارد می کنند که در این حوزه سرمایه گذاری خوبی در حال شکل گرفتن است.
دکتر فاطمی امین افزود: در صنایع پایین دستی کارهای بسیار خوبی می شود انجام داد و با به ظرفیت رسیدن تولید کارخانه آلومینیوم جنوب همچون صنایع فولاد، این صنعت نیز می تواند به جایگاه خوبی دست پیدا کند و بخش قابل توجهی از نیاز کشور را تامین نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هرمزگان که در دومین روز از سفر خود از واحد تولیدی آب آشامیدنی یام یام بازدید کرد، درج قیمت تولید کننده را از الزامات مهم واحدهای تولیدی برشمرد.
وی افزود: یکی از پروژه هایی که در وزارت صمت در حال پیگیری است، درج قیمت تولید کننده و وارد کننده بر روی کالاست .
دکتر فاطمی امین بیان داشت: این کار باعث می شود نظام توزیع شفاف شود و به عبارتی مشخص شود که نظام توزیع برای مردم چقدر هزینه دارد و در کنترل بازار برای وزارت موثر خواهد بود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کالاها براساس وزن و ابعاد آن هزینه هایی برای حمل و نقل دارد که با توجه به ابعاد و وزن آن بین 15 تا 30 درصد محاسبه می شود.
وی افزود: برای مثال یک آب معدنی که در گذشته قیمت مصرف کننده بر روی آن 4 هزارتومان درج می شد اکنون قیمت تولید کننده 2 هزار تومان درج می شود که با در نظرگرفتن حداکثر قیمت حمل و نقل و انبارداری قیمت مصرف کننده 2 هزار و 600 تومان می شود که با کاهش یکهزار و 400 تومان، قیمت قابل توجهی خواهد بود.
دکتر فاطمی امین اظها ر داشت: 12 گروه کالایی تاکنون بصورت آزمایشی درج قیمت تولید کننده بر روی محصولات آنها ، آغاز شده است، که نتایج خوبی ماحصل آن بود.
وی ضمن اشاره به افزودن دیگر گروههای کالایی جهت درج قیمت تولید کننده بر روی محصولات تولیدی خود افزود: تا دو هفته دیگر گروه دیگری را جهت درج قیمت تولید کننده اعلام خواهیم کرد.
وزیر صنعت، معدن وتجارت نکته مثبت این اقدام را ایجاد رقابت در نظام توزیع دانست و اظهار داشت: با درج قیمت مصرف کننده بر روی محصولات در نظام توزیع علاوه بر ایجاد رقابت، کاهش قابل توجهی در قیمتها ایجاد خواهد کرد و از طرفی کمک قابل توجهی به تولید کنندگان جهت درج قیمت واقعی تولید بر روی محصولات خواهند داشت.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد: استان هرمزگان به لحاظ سطح صنعتی، معدنی و تجاری، جایگاه بالایی در کشور دارد که البته مسائلی نیز مطرح شده که با کمک فعالین اقتصادی، باید آن را رفع کنیم.
دکتر فاطمی امین افزود: اکنون بیشترین تمرکز ما برای سرمایه گذاری در شرق استان است که اشتغال آنجا را گسترش دهیم و نکته دوم تلاش در جهت استفاده بیشتر از ظرفیت موجود است که به طور مثال می توان به کشتی سازی اشاره نمود.
وی افزود: اگر ما بتوانیم تعمیرات کشتی های ایرانی و همچنین سفارشات ساخت را در داخل کشور انجام دهیم در طی دو سال، دوهزار شغل در شهرستان بندرعباس ایجاد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار