نشست دکتر خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با نمایندگان اقشار جامعه زنان هرمزگان؛
تابناک-نشست دکتر خزعلی معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با نمایندگان اقشار جامعه زنان هرمزگان صبح امروز در استانداری هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 13 January 2022

به گزارش خبرنگار تابناک از هرمزگان ،خزعلی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع بانوان هرمزگانی؛ اظهار کرد: امیدوارم که دولت سیزدهم بتواند قدم هایی بر ای رفع مشکلات و ارتقاي شرایط بانون بر دارد.

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در جامعه افزود: جزو برنامه های اولیه دولت توانمندسازی زنان و آسيب زدایی است و از آنجا که شعار این دولت، دولت مردمی است امیدوارم پویش جدی در این زمینه صورت گیرد‌.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به درخواست بانوان برای اجرای دورکاری،اظهار کرد: از آنجا که قانون دور کاری قانونی عام است و بین مردان و زنان تفاوتی قائل نشده است؛در صدد هستیم با توجه به شرایط بانوان آیین نامه ای برای آنها وضع شود .

خزعلی تاکید کرد: ما در این دولت وعده نمی دهیم، انجام می دهیم و خبر می دهیم؛ افزود: در سفرهای پیشین به سایر استان ها موفق شدیم بر ای دریافت وام، شرایط ضامن و وثیقه برای بانوان کارآفرین را تسهیل کنیم که این امر را برای هرمزگان نيز پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود:باتوجه به نیازمندی استان به امکانات ورزشی در صد هستیم که اعتباراتی را برای ورزش و نشاط و تفریح بانوان فراهم نمائیم که‌در جلسه شورای اداری امروز عصر مشخص می شود.

خزعلی ادامه داد: از جنبه های تحصیلات، هنری و کار و زیباشناسی زنان هرمزگان را سرآمد می دانیم و سرانه این موارد از بسیاری از استان های دیگر بالاتر است که البته همچنان در بحث بهداشت جای کار دارد.

وی عنون کرد: در بحث آموزش میزان پسران باز مانده از تحصيل نسبت به دختران بیشتر است که باید با شناسایی و رفع موانع در صدد مرتفع نمودن مساله پیش برویم.

معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به نیاز عرصه محصولات صنایع دستي در بازارهای داخلی و خارجی گفت:نماینده ای در وزارت کشور برای هماهنگي و عرضه محصولات داخلی بانوان مستقر میباشد و عرصه محصولات در بازارچه های داخلی و خارجی برای صادرات پیگیری میکنم.

خزعلی در پایان خاطر نشان کرد: بانوان هرمزگانی در مقوله حجاب پیشگام هستند که این را از الگوی لباس‌های محلی می‌توان به راحتی رویت نمود و البته می‌توان با مدیریت در فضای مجازی آموزشی فرهنگ سازی برای نسل جوان را در برنامه قرار داد.

در پایان خاطر نشان کرد:به گفته حضرت امام خمینی(ره) خانم ها را به رهبری قبول دارم. خانم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در جنگ و در دوران تولید پیشگام بوده اند و جای قدرداني دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار