تابناک-عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:فرو نشست زمین در خیابان های شهر بندرعباس ابدا زیبنده پایتخت اقتصادی ایران نیست و برای شهروندان قابل پذیرش نیست و به هیچ عنوان نباید این حادثه باردیگر تکرار شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳ 12 January 2022

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس، فریده عامری در بیست و سومین جلسه رسمی شورا در نطق پیش از دستور خود اظهار داشت: در ابتدای کلام لازم است انتصاب جناب آقای علی نژاد به عنوان فرماندار شهرستان بندرعباس را تبریک عرض کنم، حضور این نیروی جهادی و انقلابی ان شاء الله منشا خیر و برکت باشد و همچنین از زحمات ارزنده جناب آقای کناری فرماندار سابق تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: در روزهای اخیر شاهد بارش ویرانگری در شهر بندرعباس بودیم که لازم است از زحمات شبانه روزی و جهادی شهردار محترم و مجموعه پرسنل خدوم شهرداری؛بسیج، هلال احمر، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها که در بارندگی اخیر پای کار آمدند کمال تشکر را داشته باشم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: اگر برنامه ریزی‌ها و مانور قبل از بارندگی و اقدامات شایسته هنگام بارندگی و پاکسازی بعد از بارندگی و کنترل به موقع بحران نبود خدا می‌داند چه فاجعه عظیمی در شهر رخ می‌داد.

وی ادامه داد: انتظار می رود که در کمترین زمان ممکن هم از کلیه افرادی که در این بحران پای کار بودند به نحوی شایسته تقدیر شود و هم یک تیم ارزیاب سریعا نسبتا به شناسایی نقاط حادثه خیز شهر اقدام و برنامه ریزی لازم نسبت به بهینه سازی زیر ساخت های شهری صورت پذیرد.

عامری گفت: فرو نشست زمین در خیابان های شهر بندرعباس ابدا زیبنده پایتخت اقتصادی ایران نیست و برای شهروندان قابل پذیرش نیست و به هیچ عنوان نباید این حادثه باردیگر تکرار شود.

وی ادامه داد: لازم است ادارات آب و گاز نیز در اسرع وقت نسبت به ساماندهی چاله‌های شهر اقدام کنند که برای شهروندان محترم مخاطرات بسیاری را چه در زمان بارندگی و چه در زمان‌های دیگر مشکلاتی را به وجود آورده است.

عضو شورای شهر بندرعباس گفت: طرح مسجد به مسجد که با همفکری شورا در جهت احصاء مشکلات محلات در حال انجام می باشد انتظار می رود با اولویت محلات کمتر برخوردارتر اجرا شود و دبیرخانه‌ای با مشارکت معتمدین همان محلات برای پیگیری مصوبات و حل مشکلات در هر محله راه اندازی گردد.

وی افزود:با توجه به وعده های شهردار محترم در زمان اخذ رای اعتماد در خصوص حوزه سرمایه گذاری انتظار است برنامه ای مدون و زمان بندی شده را در این حوزه در اسرع وقت تدوین و فرصت های سرمایه گذاری را به اطلاع عموم مردم و سرمایه گذاران محترم برسانند تا شورا نیز با استفاده از ابزار نظارتی خود اقدامات لازم را جهت نظارت و تسریع در امور انجام دهد.

عامری گفت: همچنین شهردار محترم شهر بندرعباس در همه حوزه های شهری وضعیت موجود و مطلوب نظیر سرانه فضای سبز، سرانه اماکن فرهنگی و ورزشی، وضع موجود خدمات شهری و سایر موارد را به صورت برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ارائه نمایند.

وی اظهار داشت: در پایان حال که در آستانه سفر سید محرومان رئیس جمهور محترم و محبوبمان به هرمزگان هستیم لازم است نکاتی را یاد آور شوم، آقای رئیس جمهور ما در هرمزگان دچار هم آوردی بحران شده ایم؛در گوشه ای از خاکمان مردم مظلوم زلزله زده شده اند؛ در جای دیگر گرفتار سیل؛ بخشی دیگر دچار کم آبی شدید هستند.

عامری گفت: آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس کمیسیون حقوقی پارلمان محلی شهر بندرعباس از شما درخواست دارم همه دستگاهها را پای کار بیاورید و با یک دستور تاریخی دل مردم را شاد کنید، آن هم صدور سند برای منازل برخی از محلات شهر بندرعباس است که دچار مشکل مالکیت هستند، چرا که مردم برای مقاوم سازی خانه هایشان در مقابله با بحران‌های احتمالی بعدی لازم است ابتدا اسناد مالکیت مردم داشته باشند و در خواست دوم تعیین تکلیف و حل مشکل حریم شهری محله سنگ کن بندرعباس می باشد تا ساکنین این محله نیز به نحو شایسته تری از خدمات شهری بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار