تابناک-به لحاظ زیرساختی شهرستان میناب 2مشکل اساسی در حوزه آب و راه دارد و مهم‌ترین مشکل زیرساختی ما فرسودگی شبکه و کانال‌های انتقال آب است و در بحث راه‌ها نیز شهرستان میناب 350 کیلومتر راه روستایی ساخته نشده دارد.
کد خبر: ۱۰۲۱۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 11 January 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان مجید سلحشور فرماندار شهرستان میناب اظهارداشت: به لحاظ زیرساختی شهرستان میناب 2مشکل اساسی در حوزه آب و راه دارد و مهم‌ترین مشکل زیرساختی ما فرسودگی شبکه و کانال‌های انتقال آب است و در بحث راه‌ها نیز شهرستان میناب 350 کیلومتر راه روستایی ساخته نشده دارد.

وی افزود: راه ارتباطی هشتبندی که در فصل کشاورزی 20هزار کارگر فصلی در آن تردد می‌کنند بسیار نامطلوب است و قطعا نیاز به اصلاح دارد که لازم است این مهم مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب بیان کرد: شهرستان میناب 47هزار هکتار زمین کشاورزی و باغات دارد که نیاز است پروژه‌های آبیاری نوین در این منطقه اجرا شود چرا که 1660 کیلومتر شبکه روستایی آب در شهرستان میناب وجود دارد که 30 تا 70درصد دچار فرسودگی هستند. 

وی با اشاره به فروچاله‌ها و فرونشست زمین در میناب به واسطه اضافه برداشت از منابع آب‌زیرزمینی گفت: بحث فرونشست زمین و فروچاله‌ها در چند سال اخیر به دلیل کاهش برداشت آب از دشت میناب با توجه به روی مدار آمدن آبشیرین کن بندرعباس کاهش پیدا کرده است اما باز هم نیاز است برای جلوگیری از این امر برداشت آب از میناب برای شرب بندرعباس و بندرخمیر کاهش پیدا کند و کلا از آب‌های زیر زمینی برداشتی صورت نگیرد.

سلحشور خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات ما احداث سد زرانی در سندرک است که اگر احداث شود می‌توانیم حجم بالایی از رواناب‌ها را کنترل کنیم و همین امر به عدم برداشت از منابع آب زیز زمینی کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار