استاندار:
استاندار یزد از تشکیل کارگروهی برای بازگرداندن حساب‌های مالی واحدهای صنعتی و تولیدی به استان خبرداد و گفت : پیگیری جدی برای تحقق موضوع یادشده صورت می گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 28 December 2021

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی عصر سه‌شنبه در نشست شورای بانک‌های استان افزود: برخی واحدهای تولیدی منابع مالی خود را در بانک‌های خارج از استان نگهداری می کنند بر این اساس کارگروهی تشکیل و پس از بررسی دقیق به این واحدها برای بازگرداندن حساب‌های مالی خود تذکر می دهد.

وی با بیان اینکه چنانچه این شرکت‌ها در انتقال حساب‌های خود به استان تعلل کنند طبق مصوبه کارگروه اقدام و مطابق با قانون از ارایه خدمات در استان محروم خواهند شد ادامه داد: گردش مالی حساب‌ این واحدهای تولیدی و شرکت‌های بزرگ از گردش مالی کل استان بالاتر است.

استاندار یزد بیان کرد: وجود حساب‌ این شرکت‌ها می‌تواند در بهبود گردش مالی بانک‌ های استان موثر باشد و بدون تعارف این شرکت‌ها که از خدمات استان استفاده کرده و چیزی جز آلایندگی برای استان ندارد از خدمت‌رسانی محروم خواهند شد.

فاطمی با اشاره به توزیع نامتوازن منابع و تسهیلات بانکی استان تصریح کرد: این موضوع سبب شد شکل توسعه در برخی از شهرستان‌ها به صورت چشمگیری متفاوت نشان دهد و تحول اقتصادی نیاز مبرم است و رویکرد امروز اقتصاد توجه به صنایع هایتک، دانش‌ بنیان و دانش جدید است و بانک‌ها باید در رسیدن به این هدف یاری‌گر باشد.

وی بر حمایت از بانک‌ها برای دریافت مطالبه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها با اجرای سیاست‌های اقتصادی تعامل داشته باشد که این کار نقش مهمی در تحقق اهداف و برنامه‌های مختلف استان دارد و همه باید وظایف خود را انجام دهند.

مطابق آمارهای منتشره سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد سه هزار و ۷۰۰ پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۸۰ هزار میلیارد ریال و با حدود ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در استان وجود دارد، در حالی که ۱.۱ درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی ۴.۴ درصد سهم این بخش را در اختیار دارد.

یزد به عنوان چهارمین استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور شناخته می‌شود که در تولید محصول کاشی و سرامیک رتبه نخست، محصول نساجی با ۲۵ درصد تولید جایگاه دوم و تولید فولاد در جایگاه سوم قرار دارد.

این استان یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر زندگی می کنند.

موضوع انتقال حساب واحدهای تولیدی و صنعتی یزد از سال ۱۳۷۰ تاکنون به استان بارها از سوی استانداران وقت مورد تاکید قرار گرفت، تاکنون گزارش رسمی در این مورد منتشر نشد، چه تعداد واحدهای تولیدی استان در استان های دیگر خصوصا تهران حساب مالی دارند، و یا در این مدت چند واحد حساب بانکی خود را به یزد منتقل کردند، اطلاعی در دست نیست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار