تابناک- عیسی عباسی با دعوت اعضای شورا به اتحاد و پرهیز از تبعیت از جریانات سیاسی گفت:خاطیان مدیریت دوره قبل شهرداری در حال سناریو سازی برای تصاحب دوباره شهرداری بندرعباس هستند.
کد خبر: ۱۰۱۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 21 December 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس؛ عیسی عباسی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در نطق پیش از دستور نوزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهارداشت: متاسفانه علی رغم تذکرات و نصایحی که پیشتر بیان کرده ایم شاهد هستیم برخی از همکاران راه متفاوتی را در پیش گرفته اند و  در خصوص برخی مسائل مهم که نیاز به همفکری و توافق نظر میان همه اعضا دارد در بیرون از شورا تصمیم گیری و نسخه پیچی می کنند.


وی افزود: بر اساس تعهدی که به واسطه آرای مردم بر دوش ما و همه اعضای قرار داده شده است  باید بپذیریم که در این شرایط سخت معیشتی کمترین توقع از اعضای شورا اختصاص وقت و زمان برای عمران، آبادانی و رفع مشکلات فراوان این شهر است نه وارد شدن به بازی های سیاسی و تامین امیال برخی سیاسیون پشت پرده از این رو باید آگاه باشیم در دوره جدید مردم دیگر تحمل سیاسی کاری و باند بازی در شورا و مدیریت شهری را ندارند.


وی با اشاره به ماده ۹۵ قانون شوراهای اسلامی شهر تاکید کرد: شوراهای اسلامی یا هر یک از اعضای آن حق دخالت در عزل و نصب کارکنان شهرداری ها و یا شرکت ها و موسسات وابسته به آن را ندارند لذا ضمن تاکید مجدد بر احترام به قانون متاسفانه شایعاتی به گوش می رسد که برخی از همکاران محور برخی از سوالات از شهردار را عزل و نصب ها قرار داده اند.


عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه سوال از شهردار حق اعضا است گفت: قانون حد و حدود نظارت اعضا  بر عزل و نصب های شهرداری را مشخص کرده است و اگر قرار باشد خود را فرای قانون بدانیم سرآغازی خواهد بود بر مسائل و مشکلاتی که ناشی از عدم تمکین به قانون است.


وی اظهارداشت: در دوره قبلی مدیریت شهری بندرعباس حجم وسیعی از تخلف ها و سو استفاده ها توسط برخی افراد و مدیران صاحب نفوذ و مورد حمایت جریانی خاص انجام شد؛ مطمئنا بیشترین سود از ایجاد اختلاف بین شورا و شهرداری و درگیر شدن ما به مسائل حاشیه ای و غیرضرور را همان گروهی خواهند برد که این روزها مشغول سناریو پردازی برای تصاحب دوباره شهرداری هستند.


عباسی خاطرنشان کرد: در رابطه با تغییر مدیران شهرداری هرگز خودم را بالاتر از قانون نمی دانم و می خواهم اختیار عزل و نصب ها به شهردار واگذار شود و همچنین برای سنجش عملکرد شهردار بندرعباس هنوز زود است و باید در مدت یک ساله با استفاده از نظرات کارشناسی و بررسی رضایت مردم این مهم بررسی شود و تصمیم منطقی در این باره اتخاذ شود‌.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار