مرکز سرپایی تخصصی مراقبت از زخم و استومی مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه روز دوشنبه افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰ 20 December 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، مدیرخدمات پرستاری مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) در آیین افتتاح این مرکز گفت: بیماران زیادی وجود دارند که مبتلا به زخم های مزمن شامل زخم فشاری، زخم دیابتی، زخم های عروقی و زخم های سرطانی هستند که کیفیت زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به عوارضی مانند قطع پا، عفونت سیستمیک، بستری در بیمارستان و حتی مرگ برای آنها شده است.

«کامران وفایی» افزود: متاسفانه مرکز سرپایی دولتی که بتواند به این بیماران ارایه خدمت دهد در کرمانشاه وجود ندارد، بنابرین خیلی از این بیماران دچار عوارض می شوند.  

وی اظهار داشت: خوشبختانه با موافقت و حمایت ریاست و معاونت توسعه مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع)، مرکز تخصصی پیشگیری و مراقبت از زخم در این بیمارستان دایر شده است.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امام رضا (ع) گفت: این مرکز با بهره گیری از کادر مجرب شامل پزشکان متخصص عفونی، جراحی، داخلی، غدد، پوست، تغذیه و پرستاران متخصص زخم آماده ارایه خدمت به مردم است.

به گزارش ایرنا، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) بزرگترین، مجهزترین و مدرنترین مرکز آموزشی درمانی و تحقیقاتی منطقه غرب و شمال غرب کشور است که در ۱۵ بهمن ۱۳۸۴ به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

این مجتمع بیمارستانی کار خود را با ۵۱۵ تخت شروع کرد و اکنون با وجود ۷۱۴ تخت مصوب، دارای ۸۴۰ تخت فعال است.

اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر شامل فوق تخصص، متخصص، پرستار، ماما و سایر پرسنل در بخش های مختلف در این بیمارستان به صورت شبانه روزی در راستای ارایه خدمات به مردم تلاش می کنند.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی اکنون در قالب ۱۸ بیمارستان دولتی دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که مجتمع امام رضا یکی از بزرگترین بیمارستان های استان و منطقه غرب کشور است.

هم‌اکنون یک هزار و ۴۷۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند و مجموع جان‌باختگان استان هم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۱۶۳ نفر رسیده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار