تابناک-رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از ارسال بسته اعتبار مورد نیاز مناطق زلزله زده هرمزگان به هیات دولت و بررسی آن در جلسه روز چهارشنبه خبر داد‌.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 19 December 2021

به گزارش تابناک هرمزگان محمدرضا رضایی کوچی در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده هرمزگاناظهارداشت: امروز به دعوت مهندس آرامی نماینده شریف مردم بندرعباس در استان هرمزگان حضور پیدا کردیم و بازدید داشتیم از روستاهایی که درگیر زلزله بودند و علیرغم اینکه 35 روز از زلزله بیشتر نگذشته است حضور پررنگ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کاملا مشهود بود.

وی افزود: خوشبختانه در همه روستاهایی که بازدید داشتیم بنیاد مسکن حضور پررنگی داشت و نزدیک به 2 هزار و 400 واحد مسکونی ارزیابی و در برنامه ساخت قرار گرفته‌اند و  در خیلی از روستاها کار شروع شده و در برخی از روستاها در مرحله ارزیابی مجدد است تا کار ساخت منازل در آنها هم انجام شود. 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علیرغم اینکه هنوز منابع مالی در دولت مصوب نشده است منتهی با منابع داخلی بنیاد مسکن کار ساخت منازل زلزله زدگان آغاز شده است و ما هم تلاش کردیم با سازمان برنامه و بودجه کشور ارتباطی برقرار کنیم و امروز قرار است جمع بندی نهایی اعتبار مورد نیاز مناطق زلزله زده انجام و به هیات دولت ارسال شود

وی ادامه داد: امیدواریم در چهارشنبه آینده موضوع اعتبار مناطق زلزله زده فین در دولت مصوب شود و بنیاد مسکن با انگیزه بیشتری کار ساخت منازل را ادامه دهد و طبق برنامه زمان بندی تا عید نوروز ساخت منازل به اتمام برسد.

رضایی کوچی خاطرنشان کرد: تلاش شده است در ساخت منازل از مصالح سبک استفاده شود و همه ملزومات کار نیز در داخل کشور تولید می‌شود و شرایط مهیا است که تا پایان سال شاهد برگزاری جشن بهره برداری از بیش از 2هزار و 400 واحد مسکونی باشیم.

وی تاکید کرد: پیش بینی بازسازی واحدهای نیازمند تعمیرات، واحدهای تجاری، واحدهای دامداری نیز انجام شده است و امیدواریم بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان سال واحدها به بهره برداری برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار