آیت الله اعرافی گفت:در آستانه ایام فاطمیه هر سخن نسجیده‌ در رابطه با خاندان پیامبر گرامی اسلام را محکوم می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۱۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 18 December 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی،امام جمعه  قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به سخنان ناسنجیده یکی از علمای اهل سنت در خصوص اهل بیت (ع) بیان کرد: مسئولان مسئله اخیر را به صورت صریح پیگیری کنند تا دیگر شاهد چنین گستاخی‌هایی نباشیم.

وی در ادامه تاکید کرد:در آستانه ایام فاطمیه هر سخن نسجیده‌ای در رابطه با خاندان پیامبر گرامی اسلام را محکوم می‌کنیم.

آیت الله اعرافی  ادامه داد: وحدت اسلامی ضرورت امروز و فردای کشور است و نباید با سخنان پوچ و بی اساس به اصل وحدت اسلامی ضربه بزنیم؛ جایگاه و عظمت خاندان رسالت جایگاهی فرامذهبی است.

مولوی محمدحسین گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر، در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذر ماه در خصوص اهل بیت (ع) مطالبی را مطرح کرد که با واکنش علمای اهل سنت نیز مواجه شد. دفتر این مولوی در بیانیه‌ای اعلام کرد سخنان مولوی گرگیج تحریف شده است.

اسرائیل جرات تعرض به ایران را ندارد

امام جمعه  قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت:اسرائیل بداند که محور مقاومت و ملت‌های مسلمان در کنار ایران هستند و آن‌ها جرات هیچ تعرضی را ندارند و اگر اقدامی کنند مساوی با جنگی بزرگ در منطقه خواهد شد.

وی افزود: عربده کشی مسئولان اسرائیلی و ژست قدرت در اوج ضعف و ذلت نسبت به تهدید در حمله به ایران یک پدیده عجیب و پست است.

ضرورت دقت نظر در تنظیم بودجه سال آینده

اعرافی در بخش دیگر از بیانات خود  عنوان کرد: در بودجه سال آینده انتظار می‌رود در کنار اجرای قانون تعالی جمعیت، حل نگرانی اقشار مستضعف از وضع معیشت و مسئله رونق تولید و اشتغال توجه لازم صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: با دقت نظر در تنظیم بودجه سال آینده انتظار می‌رود شاهد تسهیل در مسئله ازدواج، اشتغال و رونق تولید باشیم.

امام جمعه قم گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب هفت بند به عنوان راهبرد‌های اساسی آینده کشور ترسیم شده که نخستین آن‌ها تحقیق و پژوهش است؛ تمام حرکت‌های مراکز دانشگاهی و مدیریتی کشور باید بر مبنای تحقیق و پژوهش باشد.

وی با بیان این که پژوهش باید پشتوانه تصمیم سازی نظام اداری و مدیریتی باشد، تاکید کرد: تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاهی و حوزوی باید بتواند مشکلات و معضلات جامعه را حل کند و از حجم آسیب‌های اجتماعی بکاهد.

اعرافی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی، انقلاب تمدنی است، افزود: بخش تحقیقات و پژوهش در کشور ما باید دارای بیشترین بودجه باشد و درآمد کشور از این ناحیه نیز به حدود ۵ درصد درآمد سالانه افزایش یابد که هم اکنون فاصله زیادی تا این مرحله احساس می‌شود.

ابراز ناراحتی راجع به مسائل فرهنگی قم

خطیب جمعه قم عنوان کرد: دل ما از مسائل فرهنگی موجود در قم آزرده است، راه معالجه مسائل اجتماعی در این است که مساجد، مدارس، پایگاه‌های بسیج و سایر نهاد‌های مردمی نسبت به مسائل و آسیب‌های فرهنگی فعال‌تر شوند و با راه اندازی سامانه‌های جدید همه با هم پای کار بیایند.

وی با اشاره به مسائل کشور افغانستان افزود: انتظار می‌رود دولت افغانستان به سمت دولت فراگیر حرکت کند، وضعیت کنونی فقر و مهاجرت برای ملت مظلوم افغانستان قابل تحمل نیست.

اعرافی ادامه داد: در یمن همچنان شاهد گستاخی سعودی‌ها هستیم، هزاران ماتم زده و گرسنه ماحصل چند سال تجاوز عربستان به این کشور بوده است. روزانه به صد‌ها جوان و عالم مخالف حکومت سعودی در این کشور تعرض می‌شود که این مسائل قابل دفاع نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار