استاندار یزد:
استاندار یزد به تبیین عوامل موثر در بررسی آمار بیکاری در میان بانوان اشاره کرد و گفت: مهار و کنترل این موضوع نیازمند طرح و برنامه های عملیاتی مناسب با زیست بوم استان و شرایط حاکم بر آن است که این مهم در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۱۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶ 12 December 2021

به گزارش روزیکشنبه روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت)یزد، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با هیات مدیره و تعدادی از اعضای کمیسیون بانوان خانه صمت با اشاره به تغییر ریل گذاری اقتصادی استان به اقتصاد دانش بنیان و حوزه های های - تک افزود: این رویکرد ظرفیت بسیار خوبی را برای اشتغال بانوان تحصیل کرده فراهم می کند که از این جهت برای ما ارزشمند است.

وی از تشکیل کارگروه ویژه بررسی مسایل بانوان کارآفرین با محور کمیسیون بانوان خانه صمت استان خبرداد و افزود: تشکیل این کارگروه علاوه بر احصای تمامی ظرفیت ها، فرصت ها، چالش ها و موانع فرآروی حوزه کارآفرینی، امکان گشایش افق های جدید در این حوزه؛ در چارچوب ظرفیت ها و اختیارات موجود را، فراهم می کند.

فاطمی تشکیل مجموعه رسمی و تشکل ویژه بانوان، از سوی خانه صمت را اقدامی در خور تحسین دانست و اظهارکرد: حضور موفق بانوان در عرصه تولید، به رغم وجود همه مسایل، مشکل و چالش های این حوزه در کشور، نشان از توانمندی بالای بانوان یزد دارد.

وی با تاکید بر ارایه مدل پیشنهادی تشکیل کارگروه یادشده و اعضای آن از سوی کمیسیون بانوان خانه صمت، خاطرنشان کرد: این کارگروه می تواند در ۲ بخش، یکی به منظور ارایه ، بررسی و حل موضوع و مشکل کلی این حوزه و دیگری برای طرح مشکل مشاغل بانوان کارآفرین به صورت مصداقی و حل آن با حضور دستگاه های مربوطه عمل کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه برای چنین جلسه هایی در این بخش و حل مشکل به صورت ویژه وقت خواهم گذاشت، اضافه کرد: به هیچ عنوان ایجاد هرگونه چالش پیش روی فعالان حوزه تولید را نمی پذیریم و در صورت اطلاع از معطلی عمدی دستگاه های اجرایی در امور این بخش و به ویژه حوزه بانوان، با جدیت با مدیر دستگاه و کارشناس مربوطه برخورد می شود.

فاطمی ادامه داد: دستگاه ها باید با به کارگیری تمامی ظرفیت های قانونی خود و تفسیر قوانین ۲ پهلو به نفع مردم و تولیدکننده، امور را پیش ببرند.

همچنین سید علی اکبر کلانتر رییس خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد هدف از تشکیل کمیسیون بانوان را استفاده از ظرفیت نیمی از جمعیت فهیم، تحصیل کرده و نخبه که ۱۳۵ واحد صنعتی در استان تاسیس و مدیریت کردند، همچنین تعدادی از بانوان شاغل در فعالیت های مختلف تولیدی و بازرگانی دانست و از استاندار که با وجود مشغله فراوان، با نگاه ویژه به کارآفرینان و صنعتگران در روز تعطیل ملاقات با کمیسیون بانوان خانه صمت را پذیرفت، تشکر کرد.

رییس کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت یزد نیز با اشاره به لزوم تلاش مضاعف بانوان صنعتگر در این عرصه باتوجه به شرایط حاکم بر جامعه گفت: در این کمیسیون بانوان متعددی از رسته های مختلف صنعتی حضور دارند که همگی برای رسیدن به اهداف خود در این حیطه چند برابر آقایان تلاش کردند تا بتوانند توانمندی و اعتبار خود را به جامعه صنعتی و بازار نشان دهند و فعالیت کنند.

نگار نواب پور ، تلاش و درخشش بانوان صاحب تجربه را ستودنی دانست و افزود: کمیسیون بانوان خانه صمت نیز تلاش می کند تا با کمک مدیران این تشکل و همراهی مسئولان استان نسبت به رفع مسایل

و مشکل بانوان صنعتگر به صورت ویژه اقدام کند و باری را از دوش این گروه از صنعتگران بردارد.

در این نشست دبیر و چند تن از اعضای هیات مدیره کمیسیون بانوان خانه صمت یزد دیدگاه ها و راهکار های اجرایی خود را در مورد مشکل بانوان صنعتگر و کارآفرین بیان کردند و از استاندار درخواست کردند نسبت به افزایش تعامل کمیسیون با مدیریت ارشد استان و ارایه طرح های تشویقی ویژه بانوان صنعتگر تدابیر لازم را به کار گیرند.

همچنین در این نشست آمادگی کمیسیون یادشده برای انتقال تجارب به بانوان کارآفرین و استخدام بانوان متخصص در واحدهای تولیدی تحت مدیریت خود را اعلام کردند که مورد استقبال استاندار یزد قرار گرفت.

۴۹ درصد از یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار